Звіт керівника Стрептівської гімназії за 2022-2023 н.р.
ЗВІТ ДИРЕКТОРА
Стрептівської гімназії Кам’янка- Бузької міської ради Львівської області
ПЕРЕД ГРОМАДСЬКІСТЮ
за 2022-2023 навчальний рік
І. Загальна інформація про школу
Засновником нашого закладу освіти є Кам’янка-Бузька міська рада Львівської області Діяльність закладу освіти спрямована на реалізацію положень законодавчих та нормативно-правових документів із питань виконання законодавства України в галузі освіти.
ПРІОРИТЕТИ РОЗВИТКУ ЗАКЛАДУ ОСВІТИ
- Автономія школи: академічна, організаційна, кадрова, фінансова.
- Доступність та ефективність освіти.
- Дитиноцентризм.
- Впровадження сучасних інформаційно – комунікаційних технологій, що забезпечують удосконалення освітнього процесу.
- Мотивація учасників освітнього процесу.
- Орієнтація на загальнолюдські цінності.
- Плекання національної ідентичності.
- Забезпечення ефективного партнерства, взаємодії та співпраці усіх учасників освітнього процесу.
- Участь у громадських інноваційних проєктах.
Освітній процес у закладі освіти в 2022-2023 навчальному році був організований відповідно до затверджених в установленому порядку Стратегії розвитку, Освітньої програми й річного плану роботи закладу. Освітня програма закладу освіти була розроблена на основі:,
– для 1-2 класів – Державного стандарту початкової освіти (2018), типових освітніх програм (наказ МОН від 08.10.2019 № 1272);
– для 3 класів – 4 класів – Державного стандарту початкової освіти (2018), типових освітніх програм (наказ МОН від 08.10.2019 № 1273).
Для 5-х класів освітній процес здійснювався за Державним стандартом базової середньої освіти (затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 30.09.2020 №898) та Типової освітньої програми для 5-9 класів закладів загальної середньої освіти (затвердженої наказом МОН від 19.02.2021 №235)
Для 6-9 класів освітній процес здійснювався за Типовою освітньою програмою закладів загальної середньої освіти ІІ ступеня», затвердженою наказом МОН України від 20.04.2018 № 405
Річний план закладу освіти на 2022 – 2023 н. р. було складено відповідно до Стратегії розвитку Стрептівської гімназії Кам’янка-Бузької міської ради Львівської області на 2022 – 2025 роки, Освітньої програми закладу освіти на 2022 – 2023 н. р. З метою виявлення рівня знань здобувачів освіти з навчальних предметів протягом навчального року проводилися моніторингові дослідження рівня навчальних досягнень здобувачів освіти, освітнього середовища та управлінської діяльності. Підсумки дослідження проаналізовані в наказах по школі, на засіданні педагогічної ради та прийняті управлінські рішення, спрямовані на підвищення рівня навченості здобувачів освіти закладу.
ІІ. Кадрове забезпечення закладу освіти
Протягом 2022-2023 навчального року заклад освіти стовідсотково був укомплектований педагогічними кадрами.
Станом на 01.06.2023 року освітній процес у закладі освіти забезпечували 18 педагогічних працівників.
У закладі працює достатньо кваліфікований педагогічний колектив, якому притаманний творчий пошук та упровадження передових педагогічних технологій. Робота педагогів сприяє розвиткові творчої діяльності учнів, формуванню високого рівня інформаційної культури, досягнень в учнівських предметних олімпіадах. Усі педагогічні працівники вчасно проходять атестацію та курсову підготовку.
Спеціаліст |
Спеціаліст ІІ категорії |
Спеціаліст І категорії |
Спеціаліст вищої категорії |
4 |
3 |
3 |
6 |
Якісний склад педагогічного колективу закладу освіти на кінець 2022– 2023 навчального року
Спеціаліст вищої категорії- 6
Мають педагогічне звання «старший учитель»: 4 педагогів
За віковим складом педагогічних працівників ми маємо таку картину:
До 30 років – 2 осіб – 11%%
До 40 років – 8 осіб – 44%%
До 50 років –2 осіб – 11%
До 60 років – 5 осіб – 23%
Понад 60 років – 2 осіб-11%
Наша гімназія має молодий і досить потужний педагогічний колектив, який має власний досвід і надбання – майже 67% колективу – це педагоги до 50 років.
ІІІ. Стан і розвиток мережі закладу освіти
Навчальний рік 2022-2023 |
Кількість учнів 97 |
Кількість класів 9 |
Середня наповнюваність класів 11 учнів |
Упродовж 2022-2023 навчального року, зокрема з ІІ семестру освітній процес у закладі освіти здійснювався майже в очному режимі завдяки найпростішим укриттям, два облаштовані в будинках комунальної власності, одне в приватному будинку(укладена угода з власниками), Лише один місяць ,листопад, навчалися дистанційно, бо проводилась
навчання. За кордоном навчається 1 здобувач освіти.
1 дитини навчається в класному колективі закладу освіти як внутрішньо переміщена особа і двоє виховуються у дошкільному підрозділі.
На 01.06.2023 року зараховано до 1 класу 5 дітей.
IV. Соціальний паспорт закладу освіти
Категорії |
Діти-сироти - 0 |
Діти, позбавлені батьківського піклування – 0 |
Діти – напівсироти -1 |
Діти з ООП, які навчаються у спец. і інкл. Класах - 0 |
Діти з інвалідністю - 0 |
Діти із малозабезпечених сімей - 5 |
Діти із сімей одиноких матерів- 1 |
Діти з числа ВПО -3 |
Діти, батьки яких є учасниками АТО/ООС - 9 |
Діти із багатодітних сімей - 35 |
Діти, які постраждали від наслідків аварії на ЧАЕС - 0 |
V. Аналіз освітнього процесу закладу освіти
Педагогічний колектив закладу освіти постійно працює над розвитком обдарованих дітей. Здобувачі освіти закладу щороку беруть участь та демонструють достатній рівень підготовки в предметних олімпіадах, конкурсах, інтернет-олімпіадах, змаганнях різного рівня, що дозволяє не тільки виявити обдарованих учнів, але й формувати в них стійкий інтерес до знань, розкривати особистісну перспективу в навчанні.
Здобувачі освіти 2-9 класів – постійні учасники та переможці математичного конкурсу «Кенгуру», Всеукраїнської українознавчої гри «Соняшник», Всеукраїнській грі «Геліантус». Більше 25 молодших школярів взяли участь в інтернет олімпіадах та конкурсах.
У цьому навчальному році 6 здобувачів освіти закладу нагороджениі Похвальним листом за високі досягнення у навчанні.
VI. Організація виховної роботи у закладі освіти
Виховна система гімназї – це цілісна структура, яка сприяє успішній діяльності виховання.
Головна мета виховної роботи у закладі освіти – виховання особистості здобувача освіти, набуття ним соціального досвіду, успадкування духовних надбань українського народу, формування в нього наукового світогляду, розвиненої духовності, моральної, естетичної, правової, екологічної культури, прищеплення комплексу загальнолюдських, патріотично-національних і професійних норм, правил, цінностей та ідеалів поведінки.
Виховна робота в закладі освіти у 2022/2023 навчальному році здійснювалася відповідно до Закону України «Про Освіту», Закону України «Про загальну середню освіту», Концепції національно-патріотичного виховання дітей і молоді, основних аспектів Концепції реалізації державної політики у сфері реформування загальної середньої освіти «Нова українська школа», заходів щодо реалізації Концепції національно-патріотичного виховання дітей і молоді та Методичних рекомендацій щодо національно-патріотичного виховання у загальноосвітніх навчальних закладах.
Виховна діяльність здійснювалась у відповідності до наступних ключових напрямів:
• військово-патріотичне виховання;
• громадсько-правове виховання;
• екологічне виховання;
• художньо-естетичне виховання;
• родинно-сімейне виховання;
• моральне виховання;
• профорієнтаційне виховання;
• превентивне виховання
• формування здорового способу життя;
• розвиток творчих здібностей.
Зміст виховної діяльності було побудовано у відповідності до визначених ключових ціннісних ставлень особистості здобувачів освіти:
• ціннісне ставлення до себе;
• ціннісне ставлення до сім’ї, родини, людей;
• ціннісне ставлення особистості до суспільства і держави;
• ціннісне ставлення до праці;
• ціннісне ставлення до природи;
• ціннісне ставлення до культури і мистецтва.
Основною метою у вихованні здобувачів освіти у 2022-2023 навчальному році було продовження формування громадянина, патріота, інтелектуально розвиненої, духовно і морально зрілої особистості, готової протистояти ворогам Батьківщини та асоціальним впливам, вміння вирішувати особисті проблеми, творити себе і оточуючий світ.
Реалізація всіх напрямків виховної роботи здійснювалась через заходи, які були передбачені річним планом роботи і враховували особливості виховання особистості та відображалися в системі загальношкільних заходів, органів учнівського самоврядування, роботі з батьками.
З метою залучення дітей та молоді до прийняття рішень, захисту прав та інтересів учнів, реалізації інтересів учнів, підтримки їхніх здібностей, прав та свобод, створення умов для самореалізації учнів, налагодження контактів та реалізація спільних проектів, ініційованих учнями у гімназії діє Шкільний парламент, на чолі з ученицею 8 класу – Кардаш Юлією, яка виступає ініціатором та організатором різноманітних акцій і заходів.
Відповідно до плану роботи закладу освіти у 2022-2023 навчальному році було проведено такі заходи:
Загальношкільні свята:
- -День знань.
- -День козацтва, захисників і захисниць України.
- -Вітання педагогів до Дня вчителя.
- -Новорічні ранки.
- -Дійство до Дня Святого Миколая.
- -святкова пошта до дня святого Валентина.
- -Посвята в читачі.
- -День здоров’я.
- -«Вишиванка єднає українців».
- День української мови та писемності.
- флешмоб «Українська хустка».
- -Участь у встановленні рекорду в онлайн-руханці
- -заходи до Міжнародного Дня захисту тварин.
- День без портфеля.
- Свято Останнього дзвоника.
Акції милосердя та волонтерська діяльність:
- -«Милосердя».
- -«Відкрий серце – подаруй любов» (для людей з інвалідністю).
- -«П’ять картоплин».
- -«З любов’ю для захисників України» (для бійців ЗСУ до Дня козацтва, захисників і захисниць України, до дня святого Миколая, до Нового року, до Великодня).
- -«Турбота про птахів».
- -«Пташині їдальні» по встановленню годівничок.
Виставки:
- -«Новорічна іграшка своїми руками».
- -«Великодня писанка».
- -малюнків «Не дай СНІДу шансу.
- «Дари осені».
Місячники та тижні:
- -«Увага! Діти на дорозі!».
- -«Охорони дитинства».
- -«Безпеки під час використання газу в побуті».
- «Правового виховання».
- -«Протидії булінгу».
Рейди:
- -«Зовнішній вигляд учнів».
- -«Шкільне подвір’я».
- -«За здоровий спосіб життя».
Екскурсії визначними місцями рідного краю( смт Славське,Гавареччина,Домажир), вдвідування музеїв, художніх галерей міста Дьвів
Зустрічі:
- -з інспекторами відділу зв’язків з громадськістю Управління патрульної поліції в м.Кам’янка-Бузька;
- -з інспекторами служби пожежної безпеки м.Кам’янка-Бузька.
- з працівниками патрульної поліції.
Профорієнтаційні заходи:
- –зустріч з представниками професійних навчальних закладів;
- -зустрічі з працівниками центру зайнятості;
- -бесіди, анкетування, тестування для учнів 9 класу.
За постійну допомогу ЗСУ заклад освіти відзначений численними подяками старости Стрептівського старостинського округу та воїнами-земляками.
Звіт про всі проведені заходи можна відслідковувати на сайті закладу освіти та на сторінці ФБ закладу.
Важливим чинником виховного процесу у гімназії є злагоджена співпраця всього педагогічного колективу з батьками здобувачів освіти. Формами співпраці є: Рада школи, Батьківський комітет закладу освіти, організація та проведення батьківських зборів, зустрічей, залучення батьків до участі в шкільних заходах та акціях, допомога батьків в зміцненні матеріально-технічної бази закладу освіти.
VII. Робота психологічної служби закладу освіти
Протягом 2022-2023 навчального року класними керівниками, адміністрацією закладу освіти була проведена наступна робота, так як у штаті немає практичного психолога:
-
- Психологічна діагностика здобувачів освіти (діти під опікою, діти з особливими потребами, діти з сімей, що потрапили в складні життєві умови, діти з сімей вимушених переселенців, діти учасників АТО, діти з девіантною поведінкою).
- Індивідуальні консультації батьків здобувачів освіти по питаннях навчання і поведінки, а також особистісного розвитку.
- Індивідуальні та групові консультації для здобувачів освіти з питань попередження конфліктних ситуацій в учнівських колективах, проявів булінгу.
- Індивідуальні консультації педагогічних працівників щодо рекомендацій за результатами індивідуальної роботи із здобувачами освіти, щодо проявів булінгу в учнівському середовищі.
.
Особлива увага була приділена роботі з дітьми з числа ВПО
Під час освітнього процесу 2022-2023 навчального року постійно проводилися профілактичні заняття за темою «Ризикована та безпечна поведінка», які мали на меті сформувати у дітей уявлення про ризики навколишнього середовища та навички робити правильний вибір на користь власної безпеки.
Для здобувачів освіти 5-7 класів проводилась тренінгова соціально-психологічна гра «Острів», яка дає можливість дітям підліткового віку удосконалювати комунікативні навички, працювати в команді, вміти висловлювати та аргументувати власну думку, формувати вміння існувати в соціумі. Велика увага приділялась профілактичній грі «Крок за кроком», яка формує у підлітків необхідні навички здоров’язбереження.
Батьківська просвіта – важлива частина роботи класних керівників. Протягом навчального року під час онлайн-зустрічей з фахівцями психологічної служби батьки обговорювали проблему надмірного часу перебування дітей в інтернеті, ознайомилися з ознаками, ризиками і правильним алгоритмом вирішення даної ситуації. Батьки активно брали участь в дискусіях, задавали проблемні питання, ділилися досвідом.
Систематично ведеться робота з дітьми, які стоять на внутрішньошкільному обліку. Здійснюється моніторинг стану відвідування уроків учнями та проводиться робота з усіма учасниками освітнього процесу щодо запобігання пропускам занять без поважних причин, більш відповідального ставлення до навчання з боку учнів та їх батьків, запобігання дитячої бездоглядності.
VIII. Науково-методична робота в закладі освіти
У 2022-2023 н.р. пройшли атестацію 2 педагогічних працівників. Пожарницька Н.В. підтвердили свою кваліфікаційну категорію та педагогічне звання. А вчителю хімії і біології Яремків А.М. було присвоєно кваліфікаційну категорію «ІІ категорії».
Протягом 2022-2023 навчального року вчителі плідно та творчо працювали над різними методичними темами, підвищенням свого фахового рівня.
Педагоги закладу освіти є постійними учасниками вебінарів, семінарів, онлайн навчань, курсів та інтернет-конференцій, про що свідчать отримані сертифікати.
Члени педагогічного колективу організовували й брали участь у роботі предметних методичних комісій
У 2022-2023 навчальному році педагогічний колектив закладу освіти працював над проблемною темою: «Створення сучасного освітнього середовища через інтеграцію ключових компетентностей нової української школи».
Активно працювали професійні спільноти педагогічних працівників закладу освіти:
– вчителів іноземної мови;
– вчителів початкових класів;
– вчителів математики, інформатики та фізики;
– вчителів природничих та історичних наук;
– вчителів художньо-естетичного напрямку;
– вчителів української мови і літератури та зарубіжної літератури.
На засіданнях педагогічних спільнот обговорювалися питання ефективної організації та поліпшення освітнього процесу, педагогічних рад. Згідно з річним планом роботи закладу освіти вчителями було проведено предметні тижні:
- історії та правознавства;
- іноземних мов;
- хімії та біології, географії ;
- фізичної культури;
- фізики і математики;
- української мови та літератури, зарубіжної літератури.
- початкових класів
IX. Робота бібліотеки закладу освіти
Діяльність бібліотеки закладу освіти у 2022-2023 навчальному році була спрямована на повноцінне інформаційне забезпечення освітнього процесу, підвищення інформаційної культури здобувачів освіти засобами бібліотечно-бібліографічних уроків, використання в роботі бібліотеки інноваційних технологій, збільшення бібліотечного фонду та роботу з його збереження, розширення форм і методів індивідуальної та масової роботи з читачами.
Всі здобувачі закладу освіти забезпечені навчальною літературою.
Протягом навчального року бібліотека прийняла 751 читача. З них: учнів 11 класу – 31, Найбільша кількість відвідувань в шкільній бібліотеці належить учням 1-4 класів. Спостерігається зниження інтересу до читання серед учнів 6-9 класів.
Робота з книжковим фондом бібліотеки проводилась за такими напрямками:
– ведення обліку (сумарна та інвентарні книги, «Картотека підручників»;
– комплектування та обробка нової літератури;
– списання зношених та застарілих книг та заміна загублених читачами книг;
– розстановка книжкового фонду, звірка на правильність розстановки;
– збереження книжкового фонду, його реставрація;
– розкриття фонду через оформлення книжкових виставок: «Засвіти свічку пам’яті», «Уклін тобі, Тарасе!», «В нас єдина мета Україна свята – нездоланна ніким і ніколи», «До 300-річчя від дня народження Григорія Сковороди», «100 років від дня народження Павла Глазового», «150 років від дня народження Богдана Лепкого», «220 років від дня народження В. Гауфа – німецького казкаря».
.
На допомогу класним керівникам були складені рекомендаційні списки літератури до виховних годин та годин спілкування.
Протягом року до бібліотеки були проведені екскурсії для здобувачів освіти 1-4-х класів, під час яких молодші школярі ознайомилися з правилами користування бібліотекою та книгою, основними елементами та структурою книги.
X. Фінансова звітність закладу освіти
За ІV квартал 2022 року по І квартал 2023 року було використано:
- Оплата комунальних послуг – 100544,42 грн
- Інші послуги – 44744,8 грн
- Харчування здобувачів освіти – 128223,15 грн
- Заробітна плата- 1910907,15 грн.
- Нарахування на заробітну плату-416297,06