Освітня програма Стрептівської гімназії 2021-2022 н.р. (1)
ПОГОДЖЕНО ЗАТВЕРДЖУЮ
на засіданні педагогічної ради Директор Стрептівської гімназії
Стрептівської гімназії від 23.03.2021р. __________Н.В. Пожарницька
протокол №
Освітня програма
Стрептівської гімназії
Кам’янка-Бузької ОТГ
Львівського району
Львівської області
(2021-2022 р.)
І. Загальні положення освітньої програми
Освітня програма визначає:
- загальний обсяг навчального навантаження, орієнтовну тривалість і можливі взаємозв’язки окремих предметів, факультативів, курсів за вибором тощо, зокрема їх інтеграції, а також логічної послідовності їх вивчення які натепер подані в рамках навчальних планів;
- очікувані результати навчання учнів подані в рамках навчальних програм, перелік яких наведено в додатках; пропонований зміст навчальних програм, які мають гриф «Затверджено Міністерством освіти і науки України» і розміщені на офіційному веб-сайті МОН;
- рекомендовані форми організації освітнього процесу та інструменти системи внутрішнього забезпечення якості освіти;
- вимоги до осіб, які можуть розпочати навчання за цією освітньою програмою.
Спрямованість освітньої програми направлена на
- формування в учнів сучасної наукової картини світу;
- виховання працьовитості, любові до природи;
- розвиток в учнів національної самосвідомості;
- формування людини та громадянина, яка прагне вдосконалювання та перетворення суспільства;
- інтеграцію особистості в систему світової та національної культури;
- рішення задач формування загальної культури особистості, адаптації особистості до життя в суспільстві;
- виховання громадянськості, поваги до прав і свобод людини, поваги до культурних традицій та особливостей інших народів в умовах багатонаціональної держави;
- створення основи для усвідомленого відповідального вибору та наступного освоєння професійних освітніх програм.
Головними завданнями закладу освіти є :
- виховання громадянина України;
- формування особистості учня, розвиток його здібностей, обдарувань, наукового світогляду;
- виконання вимог Державного стандарту загальної середньої освіти, підготовка учнів до подальшої освіти і трудової діяльності;
- виховання в учнів поваги до Конституції України, державних символів України, прав і свобод людини і громадянина, почуття власної гідності, відповідальності перед законом за свої дії, свідомого ставлення до своїх обов’язків людини і громадянина;
- виховання шанобливого ставлення до родини, поваги до традицій і звичаїв, державної та рідної мови, національних цінностей українського народу та інших народів і націй;
- виховання свідомого ставлення до свого здоров’я та здоров’я інших громадян як найвищої соціальної цінності, формування гігієнічних навичок і засад здорового способу життя, збереження, зміцнення фізичного та психічного здоров’я учнів.
Основним засобом реалізації призначення загальноосвітнього закладу є засвоєння учнями обов'язкового змісту загальноосвітніх програм. Основою для розроблення освітньої програми є стандарт освіти відповідного рівня. З урахуванням поетапного переходу закладу освіти на здійснення діяльності за новим Державним стандартом у 2021/2022 навчальному році освітня програма закладу освіти розроблена на основі:
- для 1-2 класів – Державного стандарту початкової освіти (2018), складена за Типовою освітньою програмою для закладів загальної середньої освіти (1-4 класи), розробленою під керівництвом О.Я.Савченко – Нова українська школа, затвердженою Колегією Міністерства освіти і науки України 23.02.2018, (наказ МОН від 08.10.2019 №1272), додаток 1;
- для 3-4 класу – Державного стандарту початкової освіти (2018), складена за Типовою освітньою програмою для закладів загальної середньої освіти (1-4 класи), розробленою під керівництвом О.Я.Савченко – Нова українська школа, затвердженою Колегією Міністерства освіти і науки України 23.02.2018, (наказ МОН від 08.10.2019 №1273), додаток 2;
- для 5,6,7,8,9 класів – складена за Типовою освітньою програмою закладів загальної середньої освіти ІІ ступеня, затвердженою наказом Міністерства освіти і науки України від 20.04.2018 № 405, додаток 4;
ІІ. Пояснювальна записка
Стрептівська гімназія відділу освіти, культури, туризму, молоді та спорту Кам’янка-Бузької міської ради, Львівського району, Львівської області здійснює планування своєї діяльності на підставі Конституції України, законів України «Про освіту», «Про повну загальну середню освіту», «Про дошкільну освіту», «Про внесення змін до деяких законів України про освіту щодо організації інклюзивного навчання», «Про охорону дитинства», «Про права дитини», «Про забезпечення санітарного та епідемічного благополуччя населення», Указу Президента України від 18.05.2019 № 86/2019 «Про Стратегію національно-патріотичного виховання», Концепції національно-патріотичного виховання дітей та молоді (затверджено наказом МОН України від 16.06.2015 № 641), Концепції Нової української школи (схваленої розпорядженням Кабінету Міністрів України від 14 грудня 2016 року № 988-р «Про схвалення Концепції реалізації державної політики у сфері реформування загальної середньої освіти «Нова українська школа» на період до 2029 року», Базового компоненту дошкільної освіти (нова редакція), схваленого колегією Міністерства освіти і науки, молоді та спорту України від 04.05.2012 № 5/2-2, затвердженого наказом Міністерства освіти і науки, молоді та спорту України від 22.05.2012 № 615, Санітарного регламенту для дошкільних навчальних закладів, затвердженого наказом Міністерства охорони здоров`я України від 24.03.2016 № 234, Державних санітарних правил і норм улаштування, утримання загальноосвітніх навчальних закладів та організації навчально-виховного процесу (ДСапПіН 5.5.2.008-01), Державного стандарту початкової освіти», затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 21 лютого 2018 № 87, Державного стандарту базової і повної загальної середньої освіти, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 23.11.2011 № 1392 Положення про дошкільний навчальний заклад, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 12.03.2003 № 530 (зі змінами), власного Статуту, забезпечує здобувачами освіти результатів навчання (компетентностей), визначених Державними стандартами.
Стрептівська гімназія має таку структуру:
- заклад дошкільної освіти – 2 групи;
- школа І ступеня (1 – 4 класи);
- школа ІІ ступеня (5 – 9 класи);
Мова навчання – українська.
Дошкільний підрозділ гімназії у 2021 – 2022 навчальному році включає 2 групи, які відвідує 30 вихованців. Шкільний підрозділ гімназії у 2021 - 2022 навчальному році включає 4 початкові класи, у яких навчається 57 учнів, 5-9 класи, у яких навчається 47 учнів.
Навчальний рік у дошкільному підрозділі розпочинається 01 вересня 2021 року і закінчується 31 липня 2022 року, літній оздоровчий період, під час якого освітня робота формується відповідно до вимог чинного законодавства, триває з 1 по 31 серпня 2022 року. Вересень – адаптаційний період для дітей молодшого дошкільного віку.
Освітній процес та виховання дітей в дошкільному підрозділі організовано у відповідності з річним планом гімназії на 2021-2022 навчальний рік.
У дошкільному підрозділі встановлено 5-денний тиждень з 6-годинним перебуванням дітей з 9.00 до 15.00.
Відповідно до статті 10 Закону України «Про повну загальну середню освіту» 2021/2022 навчальний рік розпочинається 1-го вересня святом – Днем знань і закінчується не пізніше 1-го липня 2022 року.
Тривалість канікул протягом навчального року не може бути меншою 30 календарних днів (без урахування днів, коли діти припиняли навчання з незалежних від них причин: карантин, температурний режим тощо).
Орієнтовна структура навчального року:
І семестр: 01.09.2021 - 29.12.2021
ІІ семестр: 11.01.2022 - 03.06.2022.
Канікули:
осінні: 25.10.2021 – 31.10.2021
зимові: 30.12.2021 – 10.01.2022
весняні: 28.03.2022 – 03.04.2022
Орієнтовна дата проведення свята «Останній дзвоник» - 3 червня 2022 року.
Режим роботи Стрептівської гімназії: п’ятиденний навчальний тиждень, одна зміна.
Освітня програма Стрептівської гімназії складається з таких частин:
1) дошкільна освіта,
2) початкова освіта,
3) базова середня освіта.
Кожна з них визначає:
1. Загальний обсяг навчального навантаження, орієнтовну тривалість і можливі взаємозв’язки окремих предметів, факультативів, курсів за вибором тощо, зокрема їх інтеграції, а також логічної послідовності їх вивчення.
2. Очікувані результати навчання учнів.
3. Рекомендовані форми організації освітнього процесу та інструменти системи внутрішнього забезпечення якості освіти.
4. Вимоги до осіб, які можуть розпочати навчання за цією Типовою освітньою програмою.