Звіт керівника Стрептівської гімназії за 2021-2022 н.р.
Стрептівська гімназія
Кам’янка-Бузької міської ради Львівської області
80451, с.Стрептів, вул 1 Грудня,32 Львівський район Львівська область Streptivschool@gmail.om
ЗВІТ
Директора Стрептівської гімназії
Пожарницької Надії Василівни
ПЕРЕД ПЕДАГОГІЧНИМ КОЛЕКТИВОМ
ТА ГРОМАДСЬКІСТЮ
ЗА 2021/2022 НАВЧАЛЬНИЙ РІК
Вступ
На виконання п. 3 наказу Міністерства освіти і науки України від 28.01.2005 № 55 «Про запровадження звітування керівників дошкільних, загальноосвітніх та професійно-технічних навчальних закладів», керуючись Примірним положенням про порядок звітування керівників дошкільних, загальноосвітніх та професійно-технічних навчальних закладів про свою діяльність перед педагогічним колективом та громадськістю, затвердженим наказом Міністерства освіти і науки України від 23.03.2005 №178, у відповідності до функціональних обов’язків та з метою подальшого утвердження відкритої, демократичної, державно-громадської системи управління освітою, запровадження колегіальної етики управлінської діяльності у школі, що базується на принципах взаємоповаги та позитивної мотивації, представляю Вашій увазі звіт про свою діяльність та підсумки роботи колективу протягом 2021 –2022 навчального року.
У своїй діяльності протягом звітного періоду я як директор школи керувалася посадовими обов’язками, основними нормативно-правовими документами, які регламентують роботу навчального закладу: Конституцією України, Законами України «Про освіту», «Про загальну середню освіту», «Про основні засади мовної політики в Україні», Статутом школи та чинними нормативно-правовими документами у галузі освіти.
Навчальний процес
На сучасному етапі головним завданням нашого закладу є підвищення якості освіти через упровадження інновацій, сучасних підходів до оцінювання, зокрема формувальне оцінювання, само- та взаємооцінювання, дотримання основних принципів НУШ –дитиноцентризму, педагогіки партнерства, інтеграції предметів.
Контингент учнів за класами у нашій гімназії за 2021-2022 н.р. становив:
1 клас – 13 учнів
2 клас – 12 учнів
3 клас – 13 учнів
4 клас – 16 учнів
5 клас – 8 учнів
6 клас – 11 учнів
7 клас – 11 учнів
8 клас – 19 учнів
9 клас – 7 учнів
Всього – 100 учнів
В дошкільному підрозділі - 25 вихованців.
На даний час до 1 класу зараховано 5 дітей.
У зв’язку із запровадженням карантинних обмежень, воєнного стану цей навчальний рік був особливим і в організації і проведенні освітнього процесу. Навчання проходило як очно так і з використанням дистанційних форм. Варто зазначити, що більше 3,5 місяця всі навчальні заняття проходили за розкладом в синхронному режимі з використанням платформи Нові знання. Дистанційним навчанням було охоплено 94% учнів! За кордоном тимчасово перебувала 21 дитина, з яких лише 6 учнів навчалися за кордоном, 15учнів навчалися дистанційно в нашому закладі.
Згідно Методичних рекомендацій щодо окремих питань завершення 2021-2022 навчального року (наказ МОН № 200 від 01.04.2022р.) атестовано 100% учнів.
В учнів 1-4 класів формувальне оцінювання.
Середній кількісний показник рівня навчальних досягнень учнів 5-9 класів такий:
- Високий рівень - 11 учнів ( 23 %);
- Достатній рівень - 15 учнів ( 31 %);
- Середній рівень - 15 учнів ( 31 %);
- Початковий рівень - 7 учнів ( 15 %).
2021- 2022 н. р. закінчили з балами високого рівня і нагороджені Похвальним листом «За високі досягнення у навчанні» 11 учнів гімназії
Хахула Владислав – 8 кл.
Козак Олег- 7 кл.
Кардаш Юлія – 7 кл.
Кондюх Вікторія – 6 кл.
Костюк Олег – 6 кл.
Яндва Марта – 6 кл.
Балик Олена – 5 кл.
Надольська Галина -5 кл.
Приставська Вікторія – 5 кл.
Приставська Юлія – 5 кл.
Юнік Уляна -5 кл.
Відповідно до навчального плану роботи гімназії з варіативної складової було 11,5 годин. У 1-4 класах використано 3,5 години –1,5 години на індивідуальне заняття у 1-4 класах та 2 години на факультатив «Основи християнської етики» у 1-4 класах . Також виділені додаткові години на вивчення української мови, географії, історії України, «Основ християнської етики» у 5-9 класах.
Особлива увага приділяється вивченню учнями української мови як державної. Головним завданням є підготовка мовно-грамотної людини з високим рівнем комунікативної компетентності. Тому за рахунок варіативної складової збільшено кількість годин на вивчення української мови у 7,9 класах по 1 год.. Учителі української мови використовують додатковий час для підготовки учнів до участі у конкурсах, складання ДПА .
.
Організовано роботу 2 гуртків, до участі в яких залучено 52 школярі: «Медіаграмотності» та «Хореографічного»
Аналіз якісного складу та
освітнього рівня педагогічних працівників
Відповідно до Законів України «Про освіту», «Про загальну середню освіту», «Типового положення про атестацію педагогічних працівників», затвердженого наказом Міністерства освіти і науки України від 06.10.2010 № 930, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 14.12.2010 за № 1255/18550 у 2021-2022 навчальному році здійснювалась курсова перепідготовка при Львівському обласному інституті післядипломної педагогічної освіти у дистанційній формі. Курсова перепідготовка здійснювалася відповідно до графіка, який складається на кожний рік та затверджується педагогічною радою. Згідно з Порядком підвищення кваліфікації педагогічних працівників курсову перепідготовку потрібно проходити щороку. Атестація педпрацівників здійснювалася відповідно до перспективного плану атестації педагогічних кадрів з метою стимулювання цілеспрямованого безперервного підвищення рівня професійної компетентності педагогічних працівників, росту їх професійної майстерності, розвитку творчої ініціативи, підвищення престижу й авторитету, забезпечення ефективності освітнього процесу.
У 2021-2022 н.р. атестувалося 5 учителів:
- Малиновська Ганна Миколаївна., учитель початкових класів, атестувався на відповідність раніше встановленому 11 тарифному розряду і відповідність раніше присвоєному званню «старший вчитель»;
- Войтюк Мар’яна Богданівна., учитель української мови та літератури, атестувалася на присвоєння кваліфікаційної категорії «спеціаліст вищої категорії»;
- Крайовська Олеся Миколаївна, учитель англійської мови, атестувалася на відповідність раніше присвоєній кваліфікаційній категорії «спеціаліст вищої категорії».
- Дідик Галина Євгенівна, учитель німецької мови, атестувалася на присвоєння кваліфікаційної категорії «спеціаліст першої категорії»
-Дарнопук Світлана Михайлівна, педагог-організатор, атестувалася на присвоєння кваліфікаційної категорії «спеціаліст першої категорії»
Аналіз якісного складу та освітнього рівня педагогічних працівників гімназії дозволяють зробити висновок про можливість проведення освітнього процесу на високому рівні.
На кінець 2021-2022 н.р. якісний склад педагогічного колективу становить:
спеціаліст вищої категорії – 5 учителів, що становить -31%;
спеціаліст першої категорії - 3 учителів, що становить - 19%;
спеціаліст другої категорії - 2 учитель, що становить 13%;
спеціаліст - 2 учителів , що становить 13%
молодший спеціаліст – 4 учителів, що становить 24%
4 педагогів школи мають звання «старший вчитель» - вчитель математики Пожарницька Н.В.., вчитель історії Книш Г.І., вчитель початкових класів Шпирка С.С., вчитель початкових класів Малиновська Г.М.’
Обдарована дитина
Педагогічний колектив гімназії упродовж року проводив роботу, спрямовану на розвиток в учнів інтересу до знань та формування творчої особистості через:
- використання інформаційних технологій, методу проектів, моделювання педагогічних ситуацій;
-виховання компетентної особистості учня для життя в інформаційному суспільстві;
- поєднання всіх видів діяльності учнів та вчителів для розвитку спільної творчості;
- формування в учнів стійких мотиваційних установок і застосування набутих знань;
- організації самоосвітньої діяльності, науково-дослідницької роботи вчителів;
- впровадження принципу органічного взаємозв’язку навчання та розвитку обдарованих дітей.
Звичайно, пандемія та воєнний стан внесли свої корективи, тому другий рік поспіль не проводився ІІ етап предметних олімпіад, конкурси з української мови ім. П. Яцика та Т. Г. Шевченка.
Виховна робота
Виконуючи завдання і реалізуючи основні принципи виховної роботи, педагогічний колектив закладу освіти протягом 2021-2022 н.р. орієнтувався на нормативно-правову базу з питань виховної роботи.
В зв’язку з пандемією, що спричинена поширенням коронавірусної хвороби COVID-19, впровадженням карантинних обмежувальних заходів, запровадженням воєнного стану освітній процес закладу був організований відповідно до постанови № 50 Головного державного санітарного лікаря України від 22.08.2020р. та постанови №4 від 23.04.2021р. «Про затвердження протиепідемічних заходів у закладах освіти на період карантину у зв'язку поширенням коронавірусної хвороби (COVID-19)», Указом Президента України від 24 лютого 2022 року № 64 «Про введення воєнного стану в Україні». Усі заходи протягом року проведені з дотриманням усіх правил соціального дистанціювання, збереження життя і здоров’я учасників освітнього процесу.
На виконання Державної Програми «Основні орієнтири виховання учнів 1–11-х класів загальноосвітніх навчальних закладів» у закладі сплановано систему заходів різного спрямування із забезпеченням виконання завдань, які є метою сучасного освітнього процесу: формування громадянина, патріота, інтелектуально розвиненої, духовно і морально зрілої особисті, готової протистояти асоціальним впливам, справлятися з особистими проблемами, творити себе та оточуючий світ.
Для реалізації згаданої вище Державної Програми був розроблений план виховної роботи закладу освіти та плани виховної роботи класних керівників відповідно до таких ціннісних орієнтирів:
- Ціннісне ставлення до себе.
- Ціннісне ставлення до сім′ї, родини, людей.
- Ціннісне ставлення до праці.
- Ціннісне ставлення до природи.
- Ціннісне ставлення до мистецтва.
- Ціннісне ставлення особистості до суспільства і держави.
Стрижнем виховного процесу в 2021 – 2022 н. р. є національно – патріотичне та громадянське спрямування.
Над реалізацією мети і завдань виховної роботи в гімназії працює 9 класних керівників, шкільний бібліотекар, заступник директора з навчально-виховної роботи та педагог-організатор.
Колектив закладу керувався головним завданням – виховати морально здорову, духовно багату, різнобічно розвинуту людину, яка поважає й любить рідну землю, культуру свого народу; громадянина правової держави, який знатиме й поважатиме закони, любитиме Україну, орієнтуватиметься в сучасному політичному житті й буде готовий працювати заради процвітання своєї країни.
Протягом року у виховній роботі закладу суттєво підвищено рівень превентивної роботи, національного та патріотичного виховання, важливим елементом якої є організація виховної роботи відповідно до оновленої системи учнівського самоврядування. Важливим є те, що більшість подій та заходів, що проходять в закладі, висвітлюються на сторінках сайту школи та в групі закладу освіти у Фейсбук. Це дає можливість систематично інформувати батьків та громадськість про проведену роботу в школі. Адже через карантинні обмеження дана група осіб не може бути фізично присутня під час їх проведення.
Протягом навчального року було створено та розміщено на вказаних сайтах 31 фото-звіт виховних заходів та 5 відеороликів . Досить серйозно у закладі розвивається волонтерський рух. Надзвичайно активно долучилися діти, працівники школи та усі небайдужі до участі в акції "Наблизимо перемогу!", завдяки якій неодноразово на фронт було відправлено продукти харчування, листи, малюнки для воїнів ЗСУ.
Педагоги були залучені до збирання коштів для закупівлі двох позашляховиків та двох тепловізорів нашим воїнам-землякам.
Напередодні Дня Захисника України учні нашого закладу взяли участь у акції "Дякую солдату за мирне небо", привітали односельчан, що брали та нині беруть участь в АТО/ООС.
Поза увагою не залишаються і наші колеги, вчителі-пенсіонери, яких систематично учні закладу вітають з професійними святами, Днем 8 Березня та Днем народження.
Щотижня класними керівниками проводяться години спілкування та інформування. Також наш заклад освіти постійно долучається до відзначення усіх пам’ятних та знаменних дат та до всіх заходів, що проходять в нашому старостинському окрузі.
До Дня Соборності України учні нашого закладу взяли участь у Всеукраїнському конкурсі патріотичного фото «Україна – це ми!».
В рамках проведення Дня Цивільного Захисту восени та навесні в закладі проведено ряд інформаційних та практичних заходів: об'єктове тренування для окремих класів з дотриманням соціальної дистанції, практичні заняття по відпрацюванню навичок надання першої домедичної допомоги, єдиний урок цивільної безпеки "Думай чітко, дій швидко!", виготовлення лепбуків "Служба порятунку завжди допоможе!"
Класними керівниками систематично проводяться бесіди з БЖД «Використання піротехнічних засобів», «Правила безпечної поведінки на канікулах», «Маму й тата я люблю і здоров’я бережу» та інші.
У рамках Тижня безпеки дорожнього руху восени в закладі проведено єдиний національний урок "Швидкість – це не гра»". Метою даного заходу є попередження дитячого дорожньо-транспортного травматизму..
З метою організації превентивного виховання з учням 8- 9 класів проведено бесіду на тему "Права та обов'язки учня. Булінг. Недопущення вчинення насильства в сім'ї, його форми, відповідальність за вчинення". Для учнів школи постійно проводяться інформативні бесіди щодо стану злочинності серед неповнолітніх осіб в територіальній громаді. До превентивної роботи були залучені і працівники Кам’янка-Бузького відділу ювенальної превенції з профілактичною бесідою «Відповідальність неповнолітніх».
За міжнародними спостереженнями щодо впливу пандемії коронавірусу, діти в період карантину стали проводити на 80 % більше свого часу онлайн. Разом із цим почастішали звернення щодо випадків булінгу з використанням інформаційно-комунікаційних технологій. З метою реагування на подібні випадки для учнів 1-9 класів були проведені тематичні уроки, бесіди, квести щодо створення власного безпечного онлайн-простору. В рамках Всеукраїнської акції "16 днів проти насильства" в школі проведено захід "Будьмо взаємно красивими".
Педагогічний, технічний та учнівський колективи гімназії постійно дбають про чистоту та комфорт в приміщенні закладу та біля нього. У жовтні проведено загальношкільну акцію по благоустрою території біля закладу . У квітні силами педагогічного колективу впорядкована уся територія біля нашого закладу освіти.
1 червня ми відзначаємо Міжнародний день захисту дітей. Саме в цей день для наших дітей було організовано день відпочинку- онлайн який супроводжувався іграми, конкурсами, розвагами .
В рамках Всеукраїнської акції "Рух - це здорово!" 8 червня проведено-онлайн ряд фізкультурно-оздоровчих заходів: ігри на свіжому повітрі, ранкова руханка.
Враховуючи карантинні обмеження, воєнний стан в онлайн- форматі пройшло цьогоріч і святкування Останнього Дзвоника. Захоплюючим для дітей став квест «Відшукай дзвіночок».
Забезпечення організації харчування
Важливою складовою збереження здоров’я дітей є збалансоване харчування, організації якого у роботі закладу освіти надається&n