A A A K K K
для людей з порушеннями зору
Стрептівська гімназія
Кам`янка-Бузької міської ради Львівської області

Програма Стрептівської гімназії частина 1

Дата: 20.08.2023 14:30
Кількість переглядів: 71

  ПОГОДЖЕНО                                                           ЗАТВЕРДЖУЮ

  на засіданні педагогічної ради                           Директор Стрептівської  гімназії      

  Стрептівської гімназії від 17.06.2023р.             __________Н.В. Пожарницька

   протокол № 8

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ПРОГРАМА РОЗВИТКУ ОСВІТИ сТРЕПТІВСЬКОЇ ГІМНАЗІЇ НА 2023-2024 РОКИ

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Освіта перебуває під глибоким впливом змін у сучасному суспільстві. Протягом останніх десятиліть відбувається зміна суспільної парадигми: від технократичної до індустріальної, від індустріальної до інформаційної.

         На розвиток освіти вплинули суспільні інтеграційні процеси, такі напрямки розвитку суспільства, як глобалізація, демократизація, створення єдиного інформаційного простору. Сучасна парадигма освіти орієнтує гімназію на реалізацію  права  на всебічний розвиток учня як особистості та найвищої суспільної цінності, розвиток його  розумових і творчих здібностей, професійних знань і компетентностей, забезпечення його успішної соціалізації у постійно змінюваних умовах життєдіяльності на основі загальнолюдських цінностей, норм і вимог.

В Законі України «Про загальну середню освіту» (ст. 3) зазначено, що загальна середня освіта спрямована на забезпечення всебічного розвитку особистості шляхом навчання та виховання, які ґрунтуються на загальнолюдських цінностях та принципах науковості, полікультурності, системності, єдності навчання і виховання. Образ випускника гімназії, як громадянина України,  стає орієнтиром для проектування процесів і умов отримання освітніх результатів, головним інструментом розвитку закладу освіти та педагогічного колективу.

 

1.     ПАСПОРТ ПРОГРАМИ

Назва навчального закладу, адреса

Стрептівська гімназія Кам'янка-Бузької  міської ради Львівського району Львівської області

с. Стрептів, вул. 1 Грудня, 32.

Соціальний запит гімназії

Програма орієнтована на підвищення якості освіти, оновлення її змісту і структури на основі позитивних традицій, що склалися в гімназії і сучасних педагогічних технологій, спрямованих на формування конкурентноспроможного учня; оптимізацію механізму управління гімназією, забезпечення єдності навчання і виховання.

Мета програми

Створення освітнього простору, який дозволить забезпечити розвиток та виховання дитини, громадянина України, здатного впливати на особистісну освітню траєкторію та здатного порівнювати її з національними і загальнолюдськими досягненнями.

Задачі програми

1. Створити ефективну, постійно діючу систему безперервної освіти педагогів.

2. Створити комплекс умов духовно-творчого та громадянсько-патріотичного  розвитку особистості кожного учасника освітнього процесу та сформувати їх орієнтацію на духовний розвиток, громадянську свідомість та самовдосконалення.

3. Оптимізувати систему дидактичного та матеріально-технічного забезпечення навчального процесу.

4. Запровадження освітніх інновацій, інформаційних педагогічних технологій.

5. Створення сприятливих умов для пошуку,        підтримки та розвитку обдарованих дітей і молоді.

6Формування в здобувачів освіти здорового способу життя, розвиток дитячого та юнацького спорту.

7. Розробити систему активного включення сім’ї в процес самовизначення, самореалізації учнів.

8. Продовжити роботу щодо інтеграції в освітню мережу; співробітництво з іншими навчальними закладами

Принципи діяльності

Якість: ми дорожимо репутацією, заснованою на високих стандартах освіти.

Успішність: ми спроможні всебічно розвинути творчий потенціал учнів, сформувати успішну особистість.

Мотивація: ми прагнемо створити кращий світ за допомогою освіти.

Участь: усі зацікавлені сторони (батьки, громадськість) отримують максимум інформації про навчальний процес і мають можливість впливати на нього.
Лідерство: ми прагнемо до інновацій у педагогічній діяльності і схвалюємо творчий підхід педагогів до навчально-виховного процесу.

Партнерство: ми досягаємо мети, працюючи разом.

Інтернаціональність мислення: ми приймаємо і цінуємо різноманітність,ставимося толерантно до кожної дитини як особистості.

Терміни реалізації програми

2021-2022 роки

Очікувані результати

?Підвищення якості дошкільної, початкової та базової освіти.

?Зростання творчої активності педагогів, поширення інноваційних педагогічних технологій на весь колектив.

?Підвищення престижу і підвищення рівня взаємодії гімназії з навколишнім соціумом.

?Підвищення якості знань учнів.

?Інтеграція та співробітництво з іншими навчальними закладами через систему роботи з педагогами, учнями  у територіальній громаді.

 

1. Загальна характеристика Програми

Програма розвитку освіти Стрептівської гімназії на 2021-2022 роки (далі - Програма) розроблена відповідно до Конституції України, Законів України «Про освіту», «Про дошкільну освіту», «Про повну загальну середню освіту, «Про позашкільну освіту», «Про охорону дитинства», «Про оздоровлення та відпочинок дітей», «Про фізичну культуру та спорт», «Про бібліотеки і бібліотечну справу», «Про забезпечення організаційно-правових умов соціального захисту дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування», «Про Національну програму інформатизації» (зі змінами), «Про захист інформації в інформаційно-телекомунікаційних системах», «Про захист персональних даних», «Про Національну стратегію розвитку освіти в Україні на період до 2021року», «Про заходи щодо забезпечення пріоритетного розвитку освіти в Україні», «Про заходи щодо розвитку системи виявлення та підтримки обдарованих і талановитих дітей та молоді», «Про всеукраїнський конкурс «Учитель року», «Про додаткові заходи щодо підвищення якості освіти в Україні», «Про національну стратегію з оздоровчої рухової активності в Україні на період до 2025 року «Рухова активність – здоровий спосіб життя – здорова нація»; Постанов Кабінету Міністрів України «Про затвердження Порядку ведення обліку дітей шкільного віку та учнів» №684 від 13.09.2017; «Про затвердження Порядку медичного обслуговування дітей у дошкільному навчальному закладі» № 826 від 14.06.2002; «Про затвердження Положення про дошкільний навчальний заклад» № 305 від 12.03.2003; «Про затвердження норм харчування у навчальних та оздоровчих закладах» № 1591 від 22.11.2004; «Про затвердження Положення про групу продовженого дня загальноосвітнього навчального закладу» № 1121 від 05.10.2009; «Про затвердження Правил безпеки під час проведення занять з фізичної культури і спорту в загальноосвітніх навчальних закладах» № 521 від 01.06.2010; «Про затвердження Державного стандарту початкової загальної освіти для дітей з особливими освітніми потребами» № 607 від 21.08.2013; «Про організацію харчування окремих категорій учнів загальноосвітніх навчальних закладів» №856 від 19.06.2002; «Про затвердження Порядку організації інклюзивного навчання у загальноосвітніх навчальних закладах» № 872 від 15 серпня 2011; Наказу Міністерства освіти і науки України від 01.10.2010 № 912 «Про затвердження Концепції розвитку інклюзивної освіти» і спрямована на забезпечення стійкого розвитку системи освіти в навчальному закладі, її ефективності, оновлення і прискореного запровадження нових форм і технологій організації освітнього процесу, підтримку обдарованої молоді, розвиток її творчого потенціалу, самореалізації особистості.

 

2.     АКТУАЛЬНІСТЬ ПРОГРАМИ

Орієнтуючись на сучасний ринок праці, освіта до пріоритетів сьогодення відносить уміння оперувати такими технологіями та знаннями, які повинні задовольняти потреби інформаційного суспільства, які підготують молодь до нових ролей у цьому суспільстві.

Місія школи: Стрептівська гімназія - це заклад освіти, який задовольняє пізнавальні інтереси дитини, плекає творчу особистість, створює умови для повноцінного інтелектуально­го, творчого, морального, фізичного розвитку дитини, примноження культури й духовності в усій різноманітності національних та світових зразків.

Необхідність розробки програми розвитку гімназії випливає з аналізу як зовнішніх, так і внутрішніх факторів, що впливають на освітній процес.        

Зовнішні фактори:

Основними тенденціями розвитку зовнішнього середовища школи можна враховувати:

?        задоволення запитів батьківської громадськості щодо результативності навчання та виховання;

?        посилення конкурентної «боротьби за залучення учня до школи»;

?        споживче ставлення батьків учнів до процесу навчання та виховання дітей та бажання перекласти повну відповідальність за освіту дітей на навчальний заклад.

Внутрішні фактори:

Основними тенденціями розвитку внутрішнього середовища гімназії можна враховувати:

? оновлення змісту освіти через створення методично-дидактичного забезпечення навчального процесу;

? підвищення якості освіти через зростання  професіоналізму вчителя;

? збереження здоров'я учнів;

? морально-духовне становлення учнів у процесі громадянського, національно-патріотичного виховання в освітньому просторі.

Враховуючи зовнішні і внутрішні фактори, вважаємо за необхідне:

    впровадження інноваційних технологій в навчально-виховний процес через моніторинг всіх аспектів навчально-виховної діяльності.

    створення моделі гімназії, що сприяє всебічному розвитку учнів, формування їх творчих здібностей, створення умов для самореалізації особистості, її прагнення до успіху;

    створення ефективної моделі роботи з обдарованими учнями;

    розвиток здатності учнів до вибору успішної професії та формування соціально значущих компетенцій відповідно до вимог сучасного ринку праці;

    розширення можливості соціалізації та виховання учнів;

    розробка комплексу заходів, що забезпечують психологічне та фізичне здоров'я, включаючи питання безпеки суб'єктів освітнього процесу;

    створення системи виховної роботи, направленої на виховання патріота України.

 

3.     ОСНОВНІ НАПРЯМКИ РЕАЛІЗАЦІЇ ПРОГРАМИ

1.     Оптимізація освітнього процесу спрямована на досягнення високої якості результатів навчання, успішне виконання вимог державного стандарту дошкільної, початкової та базової освіти та інноваційних освітніх програм з метою розвитку готовності учнів до продовження освіти після закінчення гімназії: формування життєвих компетентностей вихованців, розвиток особистості учнів через впровадження в освітній процес інноваційних технологій.

2.     Інноваційні процеси в галузі виховання будуть спрямовані на розвиток системи самоврядування учнів, оптимізації виховної роботи з метою формування соціокультурної, соціальної, культурологічної, інформаційної, комунікативної та інших компетентностей учнів, розвитком значущих якостей; толерантності, креативності, дисципліни та відповідальності за доручену справу, реалізації програми національно-патріотичного виховання  з метою розвитку в учнях громадянської свідомості, поваги до національних традицій, свят, символів, формування активної громадянської позиції.

3.     Робота з кадрами. У роботі з кадрами акцент буде зміщений у бік діяльності щодо посилення психолого-педагогічної компетентності вчителя. Оновлення змісту і форм професійної діяльності педагогічних працівників, підвищення педагогічної культури педагогічних працівників та розвиток педагогічної творчості в освіті, удосконалення системи підготовки педагогічних кадрів, їх професійної діяльності та післядипломної освіти. Удосконалення професійного зростання вчителів буде досягатися за рахунок безперервного і систематичного підвищення їх професійного рівня, яке представляє собою:

3.1. Надання практичної допомоги педагогам в питаннях удосконалення теоретичних знань і підвищення педагогічної майстерності.

3.2.Підвищення професійного рівня через діяльнісно-проектну роботу:

?робота у творчих групах та групах педагогічної майстерності;

?робота у складі методичних кафедр та МО;

?формування власної траєкторії розвитку педагогічної майстерності;

?формування вмінь щодо поширення власного досвіду.

4. Заохочення і підтримка обдарованих дітей, запровадження сучасних методик виявлення, навчання і виховання обдарованої молоді, впровадження дієвого механізму стимулювання здобувачів освіти та їх наставників.

5.     Робота щодо охорони життя та здоров’я учасників освітнього процесу. Удосконалення системи роботи щодо охорони життя через створення безпечних умов як для фізичного розвитку, так і психічного.

5.1. Оздоровлення дітей пільгових категорій;

5.2 Забезпечення якісного харчування дітей відповідно до норм в закладі освіти.

6.     Впровадження продуктивних інформаційних технологій, що сприяють розвитку інноваційної діяльності педагогів і учнів через щорічне покращення матеріально-технічної бази гімназії.

6.1 Забезпечення гімназії сучасним матеріально-технічним оснащенням, навчально-методичною, краєзнавчою, довідниковою, художньою літературою;

6.2. Удосконалення науково-методичного забезпечення освітнього процесу на основі інноваційних моделей формування навчальних  компетентностей.

Програма виконується в один етап.

Строк реалізації Програми – 2023-2024 роки.


« повернутися

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора

Онлайн-опитування:

Увага! З метою уникнення фальсифікацій Ви маєте підтвердити свій голос через E-Mail
Скасувати

Результати опитування

Дякуємо!

Ваш голос було підтверджено

Форма подання електронного звернення


Авторизація в системі електронних звернень