ВСЗЯО за напрямком "Управлінські процеси закладу освіти" (самооцінювання 2022-2023 н.р)
Звіт за результатами самооцінювання Стрептівської гімназії за напрямом «Управлінські процеси закладу освіти» 2022-2023 н.р.
На виконання Закону України «Про освіту», відповідно до наказу по гімназії № від 20.02.2023р. «Про створення робочої і моніторингової груп та проведення само оцінювання за одним із напрямів», з метою забезпечення дієвої реалізації внутрішньої системи забезпечення якості освіти, вдосконалення системи оцінювання навчальних досягнень здобувачів освіти, було проведено самооцінювання роботи колективу за напрямом «Управлінські процеси закладу освіти».
З метою організації чіткої роботи для здійснення самоаналізу створено робочу групу у складі: Дзюби У.Р., заступника директора з НВР (керівник групи); Крайовської О.М., Войтюк М.Б., Малиновської Г.М. (члени робочої групи). Також було залучено представників учнівського самоврядування та батьків здобувачів освіти. Робоча група вивчала питання відповідно до рекомендацій в «Абетці для директора»
Опитування проведено серед учителів, учнів 8-9 класів, яким виповнилось 14 років та батьків учнів 1-9 класів. Робочою групою здійснено аналіз результатів опитування, вивчено документацію, результати самооцінювання за вказаним напрямом проаналізовано на засіданні педагогічної ради, протокол № 8 від 13.06.2023 року.
ВИМОГА/ПРАВИЛО 4.1. Наявність стратегії розвитку та системи планування діяльності закладу, моніторинг виконання поставлених цілей і завдань
Критерій 4.1.1. У закладі освіти затверджено стратегію його розвитку, спрямовану на підвищення якості освітньої діяльності
У закладі освіти затверджено стратегію його розвитку. Освітня програма закладу освіти складена з урахуванням побажань учнів та їх батьків, впровадження курсів за вибором тощо у межах кошторисних призначень закладу освіти та можливостей закладу освіти.
З анкетування серед педагогічних працівників та батьків учнів стає зрозумілим, що у розробленні основних документів гімназії активну участь приймають педагогічні працівник, які у повному складі залучаються до обговорення та розроблення системи планування діяльності закладу, а батьки залучаються лише частково.
Звісно, матеріальна база закладу бажає бути кращою у забезпеченні дотримання вимог універсального дизайну, доукомплектації комп’ютерного класу (мікрофони, камери для дистанційної роботи), поповнення спортивного інвентаря, обладнання класних приміщень меблями, інтерактивним обладнанням, потреба у власному спортивному залі тощо. Тому для нас важлива позиція засновника: чи може місцева влада забезпечити те, що ми плануємо.
Членами творчої групи закладу освіти розроблено Положення про внутрішню систему забезпечення якості освіти, яке ще потребує вдосконалення (2021-2022);
- дане питання обговорюється з 2021 року на засіданнях педагогічної ради, нарадах при директорові, враховується при складанні річного плану роботи, враховуючи технічну спроможність закладу, фактичну мережу згідно території обслуговування та кошторис закладу освіти.
Критерій 4.1.2. У закладі освіти річне планування та відстеження його результативності здійснюються відповідно до стратегії його розвитку
Річний план є основним робочим документом для організації повсякденної діяльності закладу освіти впродовж навчального року. Він розроблений відповідно до освітньої програми, що визначає напрями діяльності і розвитку закладу освіти. Крім того, розроблено плани методичної, виховної роботи, методичних об’єднань та інші.
Аналіз виконання річного плану здійснюється за напрямами, які визначаються закладом освіти з урахуванням вимог законодавства (частина 3 статті 41 Закону України «Про освіту»).
Результатом такого аналізу є відповідні управлінські рішення, як затверджуються наказами керівника та враховується дотримання їх виконання. До розроблення річного плану роботи залучають представників від педагогічного колективу, учнів, батьків. При підготовці річного планування враховується зміст освітньої програми закладу освіти. Річне планування охоплює всі напрями функціонування та розвитку закладу. Завдання річного плану є зрозумілими для учасників освітнього процесу, з виконанням річного плану проблем немає. Щорічно здійснюється аналіз виконання річного плану минулого навчального року та результати цього аналізу враховано під час складання плану поточного року.
Критерій 4.1.3. У закладі освіти здійснюється самооцінювання якості освітньої діяльності на основі стратегії (політики) і процедур забезпечення якості освіти
Управління процесами у закладі та забезпечення якості освітнього процесу та, як результат, висока якість освіти неможливі без аналізу актуальної та достовірної інформації про стан справ у гімназії. Тому регулярне вивчення внутрішньої системи забезпечення якості освітньої діяльності та якості освіти через створення та застосування системи моніторингу якості освітньої діяльності – критично значима умова успішної роботи закладу освіти. Для того, щоб забезпечити високу якість освітньої діяльності, заклад освіти має розробити, затвердити, оприлюднити та запровадити документ про внутрішню систему забезпечення якості освітньої діяльності та якості освіти, яке містить опис стратегії (політики) і процедур забезпечення якості освіти .
Над самооцінюванням якості освітньої діяльності закладу освіти педагогічний колектив працює з 2021 року, тобто, минулого року вперше здійснено самооцінювання за напрямом «Система педагогічної діяльності». У 2022-23 навчальному році здійснюється самооцінювання за наступними напрямами:
• Управлінська діяльність;
• Система оцінювання освітньої діяльності учнів.
Використано різноманітні методи дослідження та інструменти, які дозволять отримати інформацію про освітній процес за відповідними критеріями (анкетування учнів, вчителів та батьків); для визначення рівня якості оцінювання – вивчення документації: порівняння підсумкового оцінювання випускників з їх же результатами семестрового оцінювання; моніторинги.
Результати самооцінювання оприлюднюються на сайті закладу освіти після обговорення на засіданні педагогічної ради закладу.
4.1.4. У закладі освіти здійснюється планування та реалізація заходів для розвитку закладу освіти, його матеріально-технічної бази
Керівництво закладу постійно вивчає потреби учнів та працівників закладу, готує і доводить до відома засновника запити для задоволення потреб закладу освіти та відстежує їх реалізацію. Забезпечення умов роботи закладу значною мірою залежить від рівня його фінансування з боку засновника та від того, наскільки раціонально використовуються наявні фінансові та інші ресурси. Відповідно до частини 2 статті 25 Закону України «Про освіту» керівник несе відповідальність за освітню, фінансово-господарську та іншу діяльність закладу освіти.
Згідно частини 6 статті 25 Закону України «Про освіту» засновник закладу освіти зобов’язаний забезпечити утримання та розвиток матеріально-технічної бази заснованого ним закладу освіти на рівні, достатньому для виконання вимог стандартів освіти та ліцензійних умов. Утримання та розвиток матеріально-технічної бази (будівлі, споруди, землю, комунікації, обладнання, транспортні засоби, службове житло та інші цінності) закладу освіти, його матеріально-технічної бази на рівні, достатньому для виконання вимог державних стандартів, ліцензійних умов провадження освітньої діяльності у сфері загальної середньої освіти, вимог трудового законодавства, оплати праці педагогічних та інших працівників, охорони праці, безпеки життєдіяльності, пожежної безпеки тощо зобов’язаний забезпечити засновник цього закладу (частина 3 статті 37 Закону України «Про повну загальну середню освіту») Обов’язок дбати про стан та розвиток матеріально-технічної бази, вимагає також звертатися до засновника із пропозиціями щодо належного фінансового та матеріально-технічного забезпечення закладу. Тому керівництво закладу постійно вживає заходи щодо покращення матеріально-технічної бази закладу освіти, подаючи до управління освіти заявки щодо закупівлі необхідного обладнання для забезпечення та організації освітнього процесу.
Вимога 4.1. Наявність стратегії розвитку та системи планування діяльності закладу, моніторинг виконання поставлених завдань |
Високий |
Достатній |
ВП |
Низький |
Критерій 4.1.1. У закладі освіти затверджено стратегію його розвитку, спрямовану на підвищення якості освітньої діяльності |
|
|
|
|
Критерій 4.1.2. У закладі освіти річне планування роботи і відстеження його результативності здійснюються відповідно до стратегії розвитку закладу освіти |
|
|
|
|
Критерій 4.1.3. У закладі освіти здійснюється самооцінювання якості освітньої діяльності на основі стратегії (політики) і процедур забезпечення якості освіти |
|
|
|
|
Критерій 4.1.4. У закладі освіти здійснюється планування та реалізація заходів для розвитку закладу освіти, його матеріально-технічної бази |
|
|
|
|
Узагальнююча інформація. Форма вивчення документації |
|
1. Стратегія розвитку закладу освіти: |
розроблена, схвалена педагогічною радою та затверджена засновником |
2. У стратегії розвитку закладу освіти: |
визначено місію, візію, проведено попередній SWOT-аналіз ресурсів закладу освіти |
2. У стратегії розвитку закладу освіти: |
містяться стратегічні цілі (напрями розвитку закладу освіти) |
2. У стратегії розвитку закладу освіти: |
кожна стратегічна ціль має конкретний перелік кроків її досягнення |
2. У стратегії розвитку закладу освіти: |
стратегічні цілі досяжні, конкретні, вимірні, актуалізовані у часі |
2. У стратегії розвитку закладу освіти: |
враховані особливості діяльності закладу освіти |
Узагальнююча інформація. Опитувальник для керівника закладу освіти |
|
12.1. Чи залучалися учасники освітнього процесу до розроблення Стратегії розвитку закладу освіти? |
Проводилось опитування,анкетування учасників освітнього процесу, обговорювалися особливості і умови діяльності,окреслювалися чітко виміри за кожним напрямом освітньої діяльності. |
12.2. Чи враховані пропозиції учасників освітнього процесу в Стратегії розвитку закладу освіти? |
так |
Результати анкетування
Педагогічні працівники
Батьки учнів
ВИМОГА/ПРАВИЛО 4.2. Формування відносин довіри, прозорості, дотримання етичних норм
Критерій 4.2.1 Керівник закладу освіти, його заступники сприяють створенню психологічно комфортного середовища, яке забезпечує конструктивну взаємодію учнів, їх батьків, педагогічних та інших працівників закладу освіти та взаємну довіру
Психологічний клімат у закладі освіти є визначальним чинником для створення комфортних умов для здобувачів освіти та педагогічних працівників. Учасники освітнього процесу отримують відкриту та повну інформацію про те, які проблеми виникають у закладі – і як вони вирішуються. Накази, розпорядження, вказівки, рекомендації адміністрації, які стосуються діяльності закладу, добре підготовлені та обґрунтовані. Кожен учасник освітнього процесу знає, чим саме визначається необхідність того чи іншого рішення – і які наслідки це рішення матиме.
У закладі освіти забезпечується доступ учасників освітнього процесу, представників місцевої громади до спілкування з керівником закладу освіти (особистий прийом, звернення, використання сучасних засобів комунікації тощо).
Керівник закладу вчасно розглядає звернення учасників освітнього процесу та вживає відповідних заходів реагування.
Учасники освітнього процесу мають можливість впливати на прийняття управлінських рішень (вчителі – на засіданнях педагогічної ради, на нарадах при директорові тощо; учні на засіданнях учнівського самоврядування, шляхом анкетування; батьки – на батьківських зборах, шляхом анкетування) За результатами анкетування вчителів: 100% вважають, що у закладі освіти створені всі умови для співпраці.
За результатами анкетування батьків: 69,3 % респондентів стверджують, що їм завжди вдається поспілкуватися з керівництвом закладу освіти і досягти взаєморозуміння, 25% - переважно так, 5,7% іноді.
Критерій 4.2.2. Заклад освіти оприлюднює інформацію про свою діяльність на відкритих загальнодоступних ресурсах
Інформування закладом освіти учасників освітнього процесу та громади про свою діяльність є критично значущою складовою управлінського процесу.
Заклад освіти забезпечує змістовне наповнення та вчасне оновлення інформаційних ресурсів закладу (інформаційні стенди, вебсайт закладу освіти, сторінки у соціальних мережах тощо).
Інформаційна відкритість забезпечується наявністю у закладі освіти майданчиків для інформування учасників освітнього процесу: повідомлення на сайті закладу освіти, на сторінках соцмереж Facebook, у батьківських групах Viber, Messenger. За результатами анкетування батьків, учнів та вчителів щодо інформаційного забезпечення, особливо під час навчання з використанням дистанційних технологій: переважна більшість поінформована з питань навчання та виховання здобувачів освіти. Проблеми виникають лише через погану мережу Інтернет та/чи певну кількість користувачів, телефони, які мають малий об’єм пам’яті.
Вимога 4.2. Формування відносин довіри, прозорості, дотримання етичних норм |
Високий |
Достатній |
ВП |
Низький |
|
Критерій 4.2.1. Керівник закладу освіти, його заступники сприяють створенню психологічно комфортного середовища, яке забезпечує конструктивну взаємодію учнів, їх батьків, педагогічних та інших працівників закладу освіти та взаємну довіру |
|
|
|
|
|
Критерій 4.2.2. Заклад освіти оприлюднює інформацію про свою діяльність на відкритих загальнодоступних ресурсах |
|
|
|
|
|
Узагальнююча інформація. Опитувальник для керівника закладу освіти |
|
Питання |
Відповідь |
19. Чи вживаєте Ви заходів реагування на звернення учасників освітнього процесу? |
1.За ініціативи і кошти батьківбатьків у 2022-2023н.р. зроблено ремонт найпростішого укриття в адмінбудинку села і організовано очну форму навчання для всіх учнів і вихованців гімназії. 2.Створено комісію з розслідування випадків булінгу. |
21. Чи здійснюється комунікація між учасниками освітнього процесу? |
1.Вчителі- учні:вайбер-групи, Zoom, безпосередня комунікація, телефонний зв'язок, Веб-сайт школи, фейсбук сторінка школи .гугл-форми 2.Вчителі-батьки: Затверджено години прийому адміністрацією закладу,через вайбер-групи,батьківські збори,телефонний зв'язок,безпосередня комунікація за узгодженим часом,електронні щоденники,Веб-сайт школи,фейсбук сторінка школи. |
Результати анкетування
Педагогічні працівники
Батьки учнів
Здобувачі освіти
ВИМОГА/ПРАВИЛО 4.3. Ефективність кадрової політики та забезпечення можливостей для професійного розвитку педагогічних працівників
Критерій 4.3.1. Керівник закладу освіти формує штат закладу, залучаючи кваліфікованих педагогічних та інших працівників відповідно до штатного розпису та освітньої програми
У закладі освіти укомплектовано кадровий склад, тільки наявна вакансія вчителя музичного мистецтва та музичного керівника дошкільного підрозділу.
98 % педагогічних працівників закладу освіти, які працюють за фахом, мають відповідну освіту та професійну кваліфікацію.
За результатами анкетування учнів: переважна більшість здобувачів освіти вважають, що вчителі підтримують їх, вірять в них та їх успіхи, поважать їх, на прохання допомагають учням з питань, які для них незрозумілі тощо.
Критерій 4.3.2. Керівництво закладу освіти за допомогою системи матеріального та морального заохочення мотивує педагогічних працівників до підвищення якості освітньої діяльності, саморозвитку, здійснення інноваційної освітньої діяльності
Керівник і педагогічна рада закладу відповідно до своїх повноважень застосовують заходи матеріального і морального заохочення до педагогічних працівників.
Ефективна робота педагогічних та інших працівників закладу освіти можлива лише за умови якісної мотивації до професійної діяльності. У цьому навчальному році педагогічні працівники закладу отримали щорічну грошову нагороду (премію). Загалом педагогічні працівники задоволені мотивацією в закладі освіти.
Критерій 4.3.3. Керівництво закладу освіти сприяє підвищенню кваліфікації педагогічних працівників
Постійний професійний розвиток та підтримка власної професійної траєкторії кожного педагогічного працівника – абсолютно необхідна умова для якісної освітньої діяльності закладу освіти.
Керівник і педагогічна рада закладу освіти створюють умови для постійного підвищення кваліфікації, атестації, сертифікації педагогічних працівників.
За результатами анкетування вчителів: 100% респондентів стверджують, що у закладі освіти створені умови для постійного підвищення кваліфікації педагогів, їх
Вимога 4.3. Ефективність кадрової політики та забезпечення можливостей для професійного розвитку педагогічних працівників |
Високий |
Достатній |
ВП |
Низький |
Критерій 4.3.1. Керівник закладу освіти формує штат закладу, залучаючи кваліфікованих педагогічних та інших працівників відповідно до штатного розпису та освітньої програми |
|
|
|
|
Критерій 4.3.2. У закладі освіти створено умови, які мотивують педагогічних працівників до підвищення якості освітньої діяльності, саморозвитку, здійснення інноваційної освітньої діяльності |
|
|
|
|
Критерій 4.3.3. У закладі освіти створено умови, які сприяють підвищенню кваліфікації педагогічних працівників |
|
|
|
|
ВИМОГА/ПРАВИЛО 4.4. Організація освітнього процесу на засадах людиноцентризму, прийняття управлінських рішень на основі конструктивної співпраці учасників освітнього процесу, взаємодії закладу освіти з місцевою громадою
Критерій 4.4.1. У закладі освіти створюються умови для реалізації прав і обов’язків учасників освітнього процесу
Дотримання прав учасників освітнього процесу та виконання ними відповідних обов’язків можливе лише за умови, що ці права і обов’язки сформульовані та відомі тим, хто ними послуговується у повсякденному житті. Ключовим правом, на реалізацію якого спрямована діяльність закладу освіти, є право на освіту у безпечному та комфортному освітньому середовищі. Ці права пов’язані з ними обов’язки визначені статтями 53-55 Закону України «Про освіту»:
Стаття 53. «Права та обов’язки здобувачів освіти»
Стаття 54. «Права та обов’язки педагогічних, науково-педагогічних і наукових працівників, інших осіб, які залучаються до освітнього процесу». Стаття 55. «Права та обов’язки батьків здобувачів освіти».
У закладі створено умови для реалізації прав учасників освітнього процесу.
Отже, за результатами анкетування батьків: 42 % учнів йдуть до гімназії із задоволенням, 44,3 % - здебільшого охоче, 3,4 % - здебільшого неохоче, 10 % не проявляє особливих емоцій. Проблем з адаптацією у закладі освіти у дітей не виникало.
За результатами анкетування учнів: переважна більшість стверджує, що у закладі освіти розроблені правила поведінки. Учні та представники учнівського самоврядування брали участь у розробленні таких правил, ознайомлені з ними та дотримуються їх.
Критерій 4.4.2. Управлінські рішення приймаються з урахуванням пропозицій учасників освітнього процесу.
Будь-яке управлінське рішення може бути ефективним лише за умови, якщо це рішення базується на своєчасній та достовірній інформації, відповідає потребам закладу та враховує пропозиції тих учасників освітнього процесу, яких воно стосується. Для керівника критично важливо організувати управлінський процес таким чином, щоб весь час «тримати руку на пульсі», контролювати стан справ у закладі, регулярно отримувати інформацію про проблеми та пропозиції щодо можливих варіантів їх вирішення .
Директором закладу освіти організовано комунікацію з учасниками освітнього процесу. Найцінніший спосіб комунікації - особисте спілкування з директором. Звернення учасників освітнього процесу часто бувають особистими та такими, що не бажають бути публічними. Вони стосуються питань навчання, відношення педагогів до учнів, стосунки з однокласниками. Такі ситуації-звернення вирішуємо з психологом, класним керівником, що за результатами анкетування має хороший результат. Є, звісно, деякі випадки, коли проблема чи ситуація не вирішується повністю, але ми над цим працюємо і надалі будемо намагатися кожному, хто буде звертатися за допомогою, порадою тощо.
У пріоритеті для адміністрації закладу освіти на першому місці – учні, далі батьки, педагогічні та непедагогічні працівники, тому управлінські рішення приймаються з урахуванням пропозицій учасників освітнього процесу.
За результатами анкетування учнів: 92 % опитаних учнів висловлюються про те, що їх права у гімназії дотримуються, 8 % - переважно дотримуються, 77 % учнів почуваються в гімназії і в класі безпечно та психологічно комфортно, 23 % здебільшого безпечно та психологічно комфортно.
За результатами анкетування вчителів:
Переважна більшість вважає, що:
- Керівництво відкрите для спілкування.
- Розбіжності, які виникають між працівниками вирішуються конструктивно .
- Керівництво і педагогічні працівники співпрацюють і забезпечують зворотній зв’язок .
- Керівництво враховує пропозиції надані працівниками, для підвищення якості освітнього процесу .
- Педагогічні працівники можуть без побоювання висловлювати власну думку, навіть якщо вона не співпадає з думкою керівника .
Учасники освітнього процесу мають можливість впливати на ухвалення управлінських рішень шляхом ухвалення колегіального рішення на засіданнях педагогічної ради, загальних зборах колективу, нарадах тощо. Працівники закладу освіти вносять пропозиції в усній та/чи письмовій формі, які активно обговорюються та колегіально приймається рішення.
Критерій 4.4.3. Керівництво закладу освіти створює умови для розвитку громадського самоврядування
Основою створення у закладі освіти умов для якісної освіти є послідовне запровадження та підтримка керівництвом закладу педагогіки партнерства між усіма учасниками освітнього процесу. У закладі освіти активно працює учнівське самоврядування. Адміністрацією закладу освіти у 2022-2023 н.р. залучено учнівське самоврядування до розроблення важливого документу закладу освіти, який визначає його освітню діяльність: «Правил поведінки учасників освітнього процесу».
Основним завданням на 2023-2024 н.р. є залучення учнів до складання річного плану роботи. Представники учнівського самоврядування долучені до прийняття важливих рішень у діяльності закладу освіти, але не завжди вони можуть оцінити реальний стан проблем.
Тому на підставі опитування учасників освітнього процесу у закладі освіти створено умови, але відсутня активність у діяльності органів самоврядування.
Критерій 4.4.4. Керівництво закладу освіти сприяє виявленню громадської активності та ініціативи учасників освітнього процесу, їхньої участі у житті місцевої громади
Участь у громадському житті є значущим фактором формування у здобувачів освіти активної громадянської позиції, відповідальності за власне життя та за добробут і розвиток своєї громади. Учні гімназії – активні учасники олімпіад та конкурсів різних рівнів, свят, позакласних заходів в рамках предметних тижнів, онлайн-конкурсів.
Керівник закладу, його заступники, органи управління закладу освіти підтримують освітні та громадські ініціативи учасників освітнього процесу, які спрямовані на сталий розвиток закладу освіти та участь у житті місцевої громади (культурні, спортивні, екологічні проєкти, заходи тощо).
Критерій 4.4.5. Організація освітнього процесу враховує вікові особливості учнів, відповідає їхнім освітнім потребам
В основу розпорядку дня та розкладу уроків покладено принцип дитиноцентризму, а отже, вони мають бути максимально зручними для дітей, враховувати їхні вікові особливості.
Робота над розкладом спирається на ретельне опрацювання освітньої програми та річного навчального плану закладу освіти, визначення навантаження кожного педагогічного працівника. При роботі над розкладом та режимом дня було враховано територію обслуговування закладу, враховано профілі навчання та забезпеченість педагогічними кадрами.
У закладі освіти застосовуються різні форми організації освітнього процесу, у тому числі, з використанням технологій дистанційного навчання (під час пандемії та введенням військового стану). На засіданнях нарад при директорові та педагогічній раді неодноразово аналізувалося питання щодо ефективності використання технологій дистанційного навчання. Заклад був учасником проєкту «SELFIE», за наслідками участі у якому сформовано інтерактивний звіт, який допоміг виявити сильні та слабкі сторони цифровізації закладу.
Вимога 4.4. Організація освітнього процесу на засадах людиноцентризму, прийняття управлінських рішень на основі конструктивної співпраці учасників освітнього процесу, взаємодії закладу освіти з місцевою громадою |
Високий |
Достатній |
ВП |
Низький |
|
Критерій 4.4.1. У закладі освіти створюються умови для реалізації прав і обов'язків учасників освітнього процесу |
|
|
|
|
|
Критерій 4.4.2. Управлінські рішення приймаються з урахуванням пропозицій учасників освітнього процесу |
|
|
|
|
|
Критерій 4.4.3. У закладі освіти створено умови для розвитку громадського самоврядування |
|
|
|
|
|
Критерій 4.4.4. У закладі освіти створено умови для виявлення громадської активності та ініціативи учасників освітнього процесу, їхньої участі в житті місцевої громади |
|
|
|
|
|
Критерій 4.4.5. Організація освітнього процесу враховує вікові особливості учнів, відповідає їхнім освітнім потребам |
|
|
|
|
|
Критерій 4.4.6. У закладі освіти створюються умови для реалізації індивідуальної освітньої траєкторії учнів |
|
|
|
|
|
Педагогічні працівники
Здобувачі освіти
Вимога/правило 4.5. Формування та забезпечення реалізації політики академічної доброчесності
Критерій 4.5.1. Заклад освіти впроваджує політику академічної доброчесності
Кожен учасник освітнього процесу зобов’язаний дотримуватися академічної доброчесності. Керівник та інші педагогічні працівники закладу освіти забезпечують дотримання принципів академічної доброчесності відповідно до своєї компетенції (частина 1, 3 статті 43 Закону України «Про повну загальну середню освіту»).
У закладі розроблено Положення про академічну доброчесність, яке розміщено на сайті закладу освіти. На засіданні педагогічної ради було розглянуто питання щодо дотримання в закладі освіти принципів академічної доброчесності.
Результати анкетування вчителів виявили, що учителі проводять бесіди щодо дотримання академічної доброчесності, знайомлять учнів з основами авторського права, дають такі завдання, які унеможливлюють списування, посилаються на джерела інформації в разі використання ідей, розробок, тверджень.
Результати анкетування учнів встановили: 92,3% відзначили, що в закладі регулярно проводяться бесіди про важливість дотримання академічної доброчесності: неприпустимість списування та плагіату, необхідності вказувати джерела інформації, які використовуються; 7,7% відзначили, що проводяться, але нерегулярно.
Критерій 4.5.2. Керівництво закладу освіти сприяє формуванню в учасників освітнього процесу негативного ставлення до корупції
Керівник закладу освіти, його заступники, органи управління закладу освіти відповідно до своїх повноважень забезпечують проведення освітніх та інформаційних заходів, спрямованих на формування в учасників освітнього процесу негативного ставлення до корупції.
Опитані здобувачі освіти відповіли, що вчителі та керівництво інформують їх про негативне ставлення до корупції через навчальні заняття та позаурочні заходи,
Вимога 4.5. Формування та забезпечення реалізації політики академічної доброчесності |
Високий |
Достатній |
ВП |
Низький |
4.5.1. Заклад освіти впроваджує політику академічної доброчесності |
|
|
|
|
4.5.2. Керівник закладу освіти і його заступники сприяють формуванню в учасників освітнього процесу негативного ставлення до корупції |
|
|
|
|
Узагальнююча інформація. Форма вивчення документації |
|
Питання |
Відповідь |
44. Положення про внутрішню систему забезпечення якості освіти/ Положення про академічну доброчесність містить передбачені законодавством: |
механізми забезпечення академічної доброчесності |
44. Положення про внутрішню систему забезпечення якості освіти/ Положення про академічну доброчесність містить передбачені законодавством: |
порядок виявлення та встановлення фактів порушення академічної доброчесності |
44. Положення про внутрішню систему забезпечення якості освіти/ Положення про академічну доброчесність містить передбачені законодавством: |
види академічної відповідальності педагогічних працівників та учнів за конкретні порушення академічної доброчесності |
45. Річний план роботи: наявність заходів, спрямованих на реалізацію політики академічної доброчесності учасників освітнього процесу: |
так |
46. Річний план підвищення кваліфікації педагогічних працівників/ особові справи педагогічних працівників: проходження курсів педагогічними працівниками з питань забезпечення академічної доброчесності: |
так |
Узагальнююча інформація. Опитувальник для керівника закладу освіти |
|
Питання |
Відповідь |
12. Чи проводяться заходи щодо формування академічної доброчесності в учасників освітнього процесу? |
У закладі розроблене Положення про академічну доброчесність, проводяться бесіди з педагогічними працівниками, учнями та батьками щодо дотримання академічної доброчесності |
Узагальнююча інформація. Опитувальник для представника учнівського самоврядування |
|
Питання |
Відповідь |
9. Чи проводяться у школі заходи щодо дотримання норм академічної доброчесності? |
Виховні години, бесіди щодо боротьби з плагіатом, списуванням, анкети-опитування щодо дотримання академічної доброчесності |
Результати анкетування
Здобувачі освіти
Педагогічні працівники
На підставі вивченого можна визначити другий рівень оцінювання (достатній) якості управлінських процесів закладу освіти.
Напрям 4 Управлінські процеси |
Високий |
Достатній |
ВП |
Низький |
|
Вимога 4.1. Наявність стратегії розвитку та системи планування діяльності закладу, моніторинг виконання поставлених завдань |
|
|
|
|
|
Вимога 4.2. Формування відносин довіри, прозорості, дотримання етичних норм |
|
|
|
|
|
Вимога 4.3. Ефективність кадрової політики та забезпечення можливостей для професійного розвитку педагогічних працівників |
|
|
|
|
|
Вимога 4.4. Організація освітнього процесу на засадах людиноцентризму, прийняття управлінських рішень на основі конструктивної співпраці учасників освітнього процесу, взаємодії закладу освіти з місцевою громадою |
|
|
|
|
|
Вимога 4.5. Формування та забезпечення реалізації політики академічної доброчесності |
|
|
|
|
|