Стратегія розвитку 2021-2025 частина 3
Стратегічний план розвитку розрахований на 5 років включає в себе:
1. Освітню складову.
2. Виховну складову
3. Методичну складову.
4. Систему збереження та зміцнення здоров’я учня та вчителя.
5. Матеріально-технічну складову.
3. Шляхи реалізації Стратегії розвитку закладу освіти
СТРАТЕГІЧНІ ЗАВДАННЯ РОЗВИТКУ
3.1. Освітня складова
- Забезпечення роботи закладу відповідно вимогам суспільного замовлення з поєднанням інтелектуальних, творчих, функціональних можливостей кожної дитини, школи в цілому з виховно-розвиваючими можливостями і потребами сім’ї, громади, недержавних організацій.
- Продовження виконання державного замовлення на освіту в рамках Держстандарту школою в повному обсязі і високоякісно, забезпечення її випускникам свободи вибору та широких перспектив у майбутньому.
- Створення якісної системи психолого - педагогічного супроводу навчального процесу для покращення ефективності на засадах гуманітаризації освіти.
- Забезпечення комплексної інформатизації освітнього процесу, та використання новітніх інформаційних технологій освітньої практики;
- Здійснення загальнообов’язкової освіти в атмосфері вільного творчого навчання у поєднанні з набуттям практичних навичок.
- Утвердження освітнього закладу, як школи, де основні зусилля спрямовуються не на просту передачу знань від учителя до учня, а на розвиток творчих здібностей, упровадження компетентностей.
- Продовження та вдосконалення науково-експериментальної роботи в навчальному закладі.
Шляхи реалізації:
№ з/п |
Зміст роботи |
Очікувані результати |
Термін виконання |
Відповідальні
|
1 |
Організація розробки та впровадження методичних рекомендацій щодо моніторингу оцінювання досягнень учнів |
Розвиток талантів, здібностей, компетентностей, наскрізних умінь здобувачів освіти |
2021-2025 |
Керівництво, педагогічні працівники |
2 |
Забезпечення учнів підручниками |
Створення оптимальних умов для здобуття освіти |
2021-2025 |
Керівництво, бібліотекар |
3 |
Реалізація Концепції Нової української школи |
Створення умов для набуття життєвоважливих компетентностей, формування наскрізних умінь в учнів |
2021-2025 |
Керівництво школи, педагогічні працівники |
4 |
Залучення батьківської громадськості до стратегічного планування та до участі в освітніх проектах |
Підвищення рівня навченості та вихованості учнів, зміцнення матеріальної бази закладу освіти |
2021-2025 |
Керівництво, педагогічні працівники |
5 |
Формування національної ідентичності здобувачів освіти |
Супровід та підтримка обдарованості у дітей, зокрема формуванню в них життєвих стратегій у сучасному соціумі, обмін досвідом у практичній роботі з дітьми |
2021-2025 |
Керівництво, педагогічні працівники |
6. |
Моніторинг адаптації новоприбулих учнів до навчання |
Створення сприятливого психологічного клімату для здобувачів освіти |
2021-2025 |
Учителі 1-4-х класів |
7. |
Упровадження корекційної роботи в перший, адаптаційно-ігровий цикл навчання (1-2 класи) |
Сприяння більш комфортній адаптації учнів до нових умов у здобутті освіти
|
2021-2025 |
Вихователі, учителі 1-2-х класів |
8. |
Упровадження корекційної роботи в основний цикл навчання (3-4 класи) |
Формування самостійності, закріплення навичок самообслуговування |
2021-2025 |
Учителі 3-4 класів |
9. |
Уведення в дію формувального і вербального оцінювання |
Оволодіння учнями вмінням вчитися |
2021-2025 |
Учителі 1-4-х класів |
10. |
Створення системи співпраці (педагог-учень-батьки) |
Формування педагогіки партнерства
|
2021-2025 |
Учителі 1-4 класів |
3.2. Виховна складова
- Формування учня як активного, творчого суб’єкта освітнього процесу.
- Становлення національно-свідомого патріота України.
- Розвиток системи профорієнтаційної освіти з метою самореалізації особистості в освітньому просторі.
- Здійснення подальшого супроводу випускників школи з метою співпраці «випускник – школа».
- Виховання загальнолюдських цінностей, національної самобутності через традиційні та інноваційні технології в освітньому процесі.
- Виховання правової культури в умовах демократичного суспільства.
- Реалізація співпраці «школа - батьки».
- Продовження впровадження екологічних програм з метою створення здорового простору навколишнього середовища.
- Формування національної самоідентичності та міжкультурної толерантності з урахуванням внутрішніх міжетнічних, міжрелігійних відносин і перспектив інтеграції українського суспільства в європейський простір.
Шляхи реалізації:
№ з/п |
Зміст роботи |
Очікувані результати |
Термін виконання |
Відповідальні
|
1 |
Здійснення виховного процесу відповідно до діючих державних програм, інших нормативних актів, що обумовлюють виховну роботу в закладі освіти |
Організація виховного процесу на основі принципів, державних програм, нормативних актів, що дозволяють виховати соціально-активну, освічену, моральну і фізично здорову особистість |
2021-2025 |
Керівництво |
2 |
Удосконалення системи виховної роботи закладу, впровадження нових технологій та методик виховання учнів |
Формування в учнів громадської та правової свідомості, почуття власної гідності, творчого мислення, відповідальності, правових норм, духовного багатства |
На початку поточного навчального року |
Керівництво |
3 |
Забезпечення ефективності профілактики девіантної поведінки дітей та учнівської молоді, спрямування виховного процесу на попередження та подолання тютюнопаління, вживання наркотичних та психотропних речовин, профілактики ВІЛ/СНІДу |
Збільшення кількості учнів і батьків, що ведуть здоровий спосіб життя і систематично займаються спортом. Створення оптимальних умов для забезпечення фізичного розвитку особистості, збереження її здоров’я.
|
2021-2025 |
Керівництво |
4 |
Поєднання організаційно-педагогічної, родинно-сімейної, національно-культурної, просвітницької діяльністі педагогічних працівників, батьків, учнів, місцевої громади |
Створення гармонійного всебічного розвитку дитини, підготовка її до життя в існуючих соціальних умовах, реалізація її творчого потенціалу, формування у дітей моральних цінностей з позиції добра та справедливості |
2021-2025 |
Керівництво |
5 |
Формування у підростаючого покоління основи естетичної та екологічної культури, патріотичного, громадянського, національного, трудового виховання |
Виховання різнобічногармонійної особистості готової до виконання громадських і конституційних обов’язків, збереження духовних надбань українського народу, формування особистісних рис громадянина української держави, екологічної культури |
2021-2025 |
Керівництво |
6 |
Відродження національних свят та обрядів, національних традицій |
Формування у молодого покоління національних якостей, важливого ставлення до культурної спадщини, до розвитку суспільства і культури, до відновлення духовних надбань народу |
2021-2025 |
Керівництво |
7 |
Розширення сфери діяльності учнів шляхом збереження та збільшення мережі гуртків, спортивних секцій, об’єднань за інтересами |
Залучення дітей до експедиційної, художньопрактичної, навчальнопізнавальної діяльності |
2021-2025 |
Керівництво |
8 |
Впровадження системи моніторингу досягнень у фестивалях, конкурсах, спортивних змаганнях різних рівнів |
|
2021-2025 |
Керівництво |
9 |
Поглиблення профорієнтаційної роботи |
Усвідомлений вибір учнями майбутньої професії, допомога у подальшому навчанні або працевлаштуванні випускників. Виховання конкурентоспроможного випускника на ринку праці |
2021-2025 |
Керівництво |
10 |
Формування організаторських здібностей особистості, її суспільно-громадського досвіду через залучення школярів до громадської діяльності |
Дієве самоврядування в закладі освіти та в класних колективах |
2021-2025 |
Керівництво |
11 |
Проведення змістовного дозвілля учнівської молоді, спортивних змагань, фестивалів, свят тощо |
Розвинені спортивні та творчі здібності учнів |
2021-2025 |
Керівництво |
12 |
Проведення акцій та операцій зі збереження шкільного майна, трудових десантів |
Залучення більшості дітей та молоді в організації шкільного життя |
2021-2025 |
Керівництво |
13 |
Залучення батьків учнів до життя закладу через організацію спільних справ |
Збереження та примноження традицій закладу освіти |
2021-2025 |
Керівництво |
3.3. Методична складова
- Створення умов для поліпшення психолого-педагогічної інформаційної, методичної та практичної підготовки педагогічних кадрів.
- Стимулювання педагогічної майстерності вчителів.
- Вивчення якості забезпечення освітнього процесу кадрами з відповідною педагогічною освітою.
- Створення умов для активної постійно діючої системи безперервної освіти педагогів.
- Стабілізація стосунків в педколективі для створення оптимальних умов для реалізації інноваційних проектів та співробітництва між учителями-фахівцями.
- Посилення інтелектуально-кадрового потенціалу як важливого ресурсу інноваційного розвитку та ефективної діяльності навчального закладу;
- Створення системи методичних заходів щодо розвитку професійної компетентності інтелектуально-кадрового потенціалу вчителів, поширення та впровадження позитивного досвіду роботи.
Шляхи реалізації:
№ з/п |
Зміст роботи |
Очікувані результати |
Термін виконання |
Відповідальні
|
1 |
Забезпечення умов для професійного самовдосконалення педагогічних працівників |
Підвищення рівня фахової компетентності педагогічних працівників, сприяння їх саморозвитку |
2021-2025 |
Керівництво |
2 |
Підтримка добровільної сертифікації вчителів початкових класів |
Готовність вчителя до інноваційних перетворень у професійній діяльності |
2021-2025 |
Керівництво, вчителі початкових класів |
3 |
Організація співпраці з установами та закладами України, що надають освітні послуги з підвищення кваліфікації |
Постійне підвищення кваліфікації педагогічними працівниками (виконання постанови КМУ від 21.08.2019 № 800) |
2021-2025 |
Керівництво, педагогічні працівники
|
4 |
Залучення педагогічних працівників до участі у фахових та методичних заходах Всеукраїнського та обласного рівнів |
Підвищення мотиваційної активності, запобігання професійному вигоранню |
2021-2025 |
Керівництво |
5 |
Створення системи моніторингу динаміки зростання професійного і творчого потенціалу педагогічних працівників |
Підвищення науковотеоретичної, методичної та психологічної підготовки педагогічних працівників |
2021-2025 |
Керівництво, керівники методичних об’єднань |
6 |
Вивчення, узагальнення та впровадження досвіду роботи найкращих педагогічних працівників закладу освіти |
Підтримка творчої діяльності педпрацівників закладу освіти, розвиток їхньої професійної компетентності, підвищення педагогічної майстерності, оновлення методичного та інформаційного забезпечення освітнього процесу і популяризації кращих педагогічних надбань |
2021-2025 |
Керівництво, педагогічні працівники
|
7 |
Забезпечення умов для ефективної роботи методичних об’єднань |
Підвищення кваліфікаційного рівня педагогічних працівників |
2021-2025 |
Керівництво |
8 |
Створення умов для оволодіння педагогами інноваційними методиками та технологіями навчання |
Використання інноваційних методик у своїй роботі
|
2021-2025 |
Керівництво |
9 |
Організація і проведення різноманітних методичних заходів для педагогічних працівників |
Удосконалення методичної роботи закладу освіти, розвиток здатності педпрацівників до ініціативної, творчої, пошукової діяльності |
2021-2025 |
Керівництво, педагогічні працівники
|
10 |
Своєчасне надання різноманітних інформаційних послуг та консультацій |
Результат роботи вчителя – ефект розвитку учнів |
2021-2025 |
Керівництво |
3.4. Система збереження та зміцнення здоров’я учасників навчально-виховного процесу
● Забезпечення виконання освітньої програми розвитку «Школа здоров’я» з метою формування у дітей позитивного відношення до здорового способу життя.
- Створення в школі цілісної системи позитивного підходу до здорового способу життя, забезпечення якісної підготовки здоров’язберігаючих технологій навчання та виховання.
- Сприяння формуванню підстав для критичного мислення відносно знань, навичок, практичних дій, направлених на збереження здоров’я.
- Забезпечення учнів необхідною інформацією для формування особистої стратегії, яка б дозволила зберегти і зміцнити здоров’я.
- Створення науково-інформаційного простору з питань збереження та зміцнення здоров’я учасників освітнього процесу.
- Розширення та урізноманітнення шляхів взаємодії школи, батьків і громадськості в контексті зміцнення здоров’я.
Шляхи реалізації:
№ з/п
|
Зміст роботи |
Очікувані результати |
Термін виконання
|
Відповідальні
|
1 |
Побудова безпечного та здорового освітнього середовища в рамках реалізації Концепції Нової української школи для забезпечення прав дітей на освіту, охорону здоров’я, створення умов для надання учням якісних освітніх та медичних послуг |
Формування безпечного та здорового освітнього середовища сприятиме кращій реалізації інтелектуального, фізичного, соціального та емоційного розвитку учнів, їх потенціалу |
2021-2025 |
Керівництво |
2 |
Контроль за станом здоров’я учнів. Моніторинг поглибленого медичного огляду учнів |
Забезпечення індивідуального підходу у освітньому процесі, створення умов для сприятливого фізичного та психічного розвитку дітей |
2021-2025 |
Керівництво |
3 |
Організація режиму дня з урахуванням санітарно-гігієнічних норм |
Забезпечення раціонального режиму дня учнів, що впливає на підвищення рівня знань, поліпшення здоров’я. |
На початку навчального року |
Керівництво |
4 |
Підвищення якості проведення організованих занять фізкультурою і спортом учнів із урахуванням індивідуальних фізичних можливостей і особливостей |
Позитивна динаміка у формуванні ціннісних орієнтацій учнів на здоровий спосіб життя |
2021-2025 |
Керівництво |
5 |
Впровадження в практику роботи нетрадиційних методів, методик, альтернативних технологій, освітніх програм щодо формування здорового способу життя здобувачів освіти |
Формування навичок здорового способу життя учнів |
2021-2025 |
Керівництво |
6 |
Проведення індивідуальних, групових, медико-психологічних консультацій з проблем здоров’я. Організація та проведення медичними працівниками виховних годин, брейн-рингів, дискусій, предметних вікторин, годин спілкування, тренінгів |
Досягнення високого рівня мотивації учнів щодо ведення здорового способу життя. Профілактика шкідливих звичок серед підлітків |
2021-2025 |
Керівництво |
7 |
Забезпечення контролю за порядком, якістю та дотриманням норм харчування дітей в закладі освіти |
Організація харчування учнів |
2021-2025 |
Керівництво |
8 |
Організація профілактичної роботи зі збереження здоров’я учнів. Проведення шкільних змагань з окремих видів спорту та спортивних свят |
Формування здорового способу життя учнів |
2020-2025 |
Керівництво |
9 |
Залучення учнів до занять спортом у спортивних секціях та гуртках |
Формування здорової особистості, набуття учнями навичок здорового способу життя |
2021-2025 |
Керівництво |
3.5. Матеріально-технічна складова
Забезпечення в школі належних умов для навчання і виховання відповідно до сучасних санітарно-гігієнічних, технічних та педагогічних вимог, оновлення матеріально-технічної бази закладу освіти; створення сприятливих умов для організації освітнього процесу, поліпшити умови експлуатації та утримання будівлі закладу освіти.
● усунення порушень вимог законодавства у сфері пожежної безпеки;
● створення належних умов для проведення уроків фізичної культури;
• виконати поточні ремонти за новітніми технологіями, які передбачають тривалий гарантійний термін експлуатації;
• забезпечити відповідно до сучасних санітарно-гігієнічних, інженерно-технологічних вимог безпечні умови для навчання та життєдіяльності в
закладі освіти;
• забезпечити заклад освіти сучасними меблями, комп’ютерною технікою, корекційно-розвивальним обладнанням відповідно до санітарно-гігієнічних та естетичних вимог, створити сприятливі та комфортні умови для організації освітнього процесу
• здійснення заходів щодо модернізації матеріально-технічної бази закладу освіти.
На здійснення завдань Стратегічної програми розвитку школи джерелами фінансування є державні кошти та кошти благодійників, меценатів.
Шляхи реалізації:
№ з/п
|
Зміст роботи |
2021 |
2022 |
2023 |
2024 |
2025 |
|
Відповідальні
|
1 |
Проведення технічного аналізу стану приміщень школи |
+ |
+ |
+ |
+ |
+ |
|
Керівництво |
2 |
Проведення поточного ремонту: - навчальних кімнат, - бібліотеки, - їдальні, - допоміжних приміщень, - туалетів, - коридорів, сходових клітин; |
+ |
+ |
+ |
+
|
+ |
|
Керівництво |
3 |
Благоустрій шкільного подвір’я: поточний ремонт допоміжних приміщень, фарбування вуличного спортивного нестандартного обладнання, улаштування клумб |
+ |
+ |
+ |
+ |
+ |
|
Керівництво |
4 |
Проведення ревізії та реконструкції освітлення (заміна ламп, вимикачів, розеток, плафонів) |
+ |
+ |
+ |
+ |
+ |
|
Керівництво |
5 |
Проведення ревізії та реконструкції теплопостачання |
+ |
+ |
+ |
+ |
+ |
|
Керівництво |
6 |
Проведення інвентаризації шкільного майна |
+ |
+ |
+ |
+ |
+ |
|
Керівництво |
7 |
Придбання: - шкільні меблі; - мультимедійний комплекс; - комп’ютерна техніка - телевізор; - дидактичний матеріал для НУШ; - обладнання для корекційно-розвивального процесу; - принтер |
+ + + + +
+
|
+ + + + +
+
|
+ + + + +
+
|
+ + + + +
+
|
+ + + + +
+
|
|
Керівництво |
8 |
Придбання обладнання, посуду та меблів для харчоблоку |
|
|
|
|
|
|
Керівництво |
9 |
Здійснення ремонту комп’ютерної техніки |
+ |
+ |
+ |
+ |
+ |
|
Керівництво |
10 |
Придбання спортивного інвентарю |
+ |
+ |
+ |
+ |
+ |
|
Керівництво |
11 |
Забезпечення необхідними засобами для прибирання (халати, дезинфікуючі та миючі засоби) |
+ |
+ |
+ |
+ |
+ |
|
Керівництво |
12 |
Забезпечення прибиральним інвентарем (лопати, граблі, віники, відра тощо) |
+ |
+ |
+ |
+ |
+ |
|
Керівництво |
13 |
Забезпечення медикаментами та канцтоварам |
+ |
+ |
+ |
+ |
+ |
|
Керівництво |
14 |
Забезпечення дотримання техніки безпеки і протипожежної безпеки учасниками освітнього процесу (створення безпечного середовища |
+ |
+ |
+ |
+ |
+ |
|
Керівництво |